Etter filterbytte gikk den bedre og uten luftbobler i den gjennomsiktige slangen. Ingen napping og kanskje litt mer motorkraft, men jeg har ikke kjørt den i Lierbakkene ennå. De er seige og avsllørende.
Så sagde jeg istykker dieselfilteret for å sjekke om det er nødvendig å skifte så ofte som foreskrevet? Men det så fint ut inni, bortsett fra en bakterieklump, trolig fra den usikre dieselen man kjøre med i dag, med biotilsetninger.
Jeg har trolig ikke tappet filteret ofte nok? Kun en gang årlig.
Forklaringer mottas med takk!
Filtret innvenig så greit ut etter 30 000 km, men godt å få byttet det.
Grunnen til nappingen og luftboblene er trolig lufteventilen på toppen som ble skiftet?
Kjøpte ventlen originalt, men ventilen hos VW-forhandler. Ventilen jeg vurderte uoriginalt var tett da jeg prøvde å suge igjennom den, og da jeg prøvde en til var det en enveisventil, så derfor originalt. Den oppførte seg annerledes, uten at jeg forstår helt hvorfor?
Filteret av anerkjent merke ble kjøpt uoriginalt til nesten halve prisen!
Beklager denne utskeielsen, men det er sikkert noen som har dieselbil som kan bli påminnet om at filteret bør tappes oftere enn foreskrevet?
Om ikke får modulator bare stryke....
Resten av dagen gikk med til å fkse vinduspusseren til en av mine sønners VW Polo. Så sparte har noen tusenlapper, da det var nok å demontere akslingene ut mot armene og smøre opp. verksteder bytter jo bare, men det skjønte vi, da det gikk med litt tid til å få løsnet ting og smurt opp..
Etter det 100%!
Bilen er til salgs, da har har kjøpt Volvo! Den lite kjørt, og bare kjørt av en bestemor og litt av min sønn og dama....
Rustfri og uten registerreim som må byttes. 1,4 liters motor.
Sjekk denne om du trenger en god bruksbil i svært god stand forutsigbart lave vedlkeholdsutgifter.
Den er ikke så gammel og tror de er snakk om en pris på rundt 70 000 kroner... Den legges ut på finn.no..
Har ikke detaljene her men det leggges ut. Den skal på EU-kontroll neste uke.
Men i morgen er det verre, da skal Amazonen klargjøres for salg, trist men sant! Skulle gjort det i dag, men det ble nok med det andre.
En nevø blir kjøperen, så da får jeg nok tilgang til den i ny og ne...
Neste prosjekt: Framfjærer? Og finne en løsning på bakfjærer, legge på et esktra blad eller bytte til nye?