Tusen takk, Torbo! Det er en ganske fiffig løsning med den kobbertråden. Omsider har pakningen kommet, og krana har funnet sin plass. Nå gjenstår det bare å koble tilbake slangene en dag det ikke blåser og regner bikkjer og katter... Greit å slippe det griseriet med kjølevæske inne i bua. Synes været kunne ha vært snillere med oss gammalbilentusiaster den siste tiden.
På fredag var jeg på eu-kontroll. Det ble ca 10 mil mer eller mindre i konstant regnvær. Det er ikke ofte jeg tar ut grombilen når det kommer vann fra himmelen.
Kontrollen gikk forsåvidt bra. Jeg kjenner han som utførte kontrollen, men var litt spent på om jeg kunne være med inn i verkstedet. Har vært borti at det ikke er tillatt med andre enn ansatte på sånne steder. Heldigvis fikk jeg være med på alt. Gøy å se hele prosessen. Det var helt tydelig at han syntes det var stas med noe annet en den normale, moderne plastikkdriten.
Jeg hadde egentlig ikke forventet at den bare skulle gå igjennom sånn uten videre, og det ble bare èn merknad. Jeg fikk en 2'er på forskjell på bremsevirkning på bakhjul. Tidligere i år har jeg lagt inntil klossene foran fordi bilen dro til siden når jeg bremsa, men selv med ganske heftig bremsing klarte jeg ikke å kjenne at det var forskjell bak. Superutstyret viste likevel at det var mer enn 30% differanse på bakhjulene.
Klossene er nå lagt inntil, og det ble merkbart mer brems på bilen når jeg står på litt, i tillegg til at pedalen ble ganske mye fastere. Håper det gjorde susen. Hvis været tillater det blir det etterkontroll i løpet av uka. Hvis det ikke hjalp å justere må vinterens planlagte bremseoverhaling fremskyndes noen måneder.
På lørdag var vi på Vålerbanen og så på historisk racing. Med nok ressurser er det helt rått å se hva man kan få til med de gamle bilene. Det var mange cortina'er, abarth'er og mini'er, samt en og annen volvo, og noen andre merker. Det hadde vært utrolig kult å bygge en løpsrigga pv, med en skikkelig kvess b20...
Flott kjøretur i fint vær, på både motorvei, riksvei og grusvei. Skriver på 230km på oversikten over kjørt distanse så langt i år.