På tide med en liten oppdatering!
Siden sist har jeg fått prøvermontert Simonsanlegget, og sendt bort dobbelflensfrontrøret for tilpassing. Jeg har også satt sammen su'ene igjen. Har hørt at de må være helt i orden for å få satt dem opp tilfredsstillende. Derfor ble fullt overhalingskit med nåler kjøpt inn. Manifolden har også kommet på plass.
Har også laget nytt stag fra torpedoveggen til manifolden. Det viser seg at det er svært vanskelig å få tak i disse stagene i en ok forfatning uten at de koster 2 skjorter. De fleste jeg har kommet over har vært kappa og sveisa etter alle kunstens regler. Løsningen ble å få tak i et pent brukt originalstag til zenith, kappe og borre ut senteret på armene, og tre inn et lengre stag. Synes selv at det ble brukbart, prisen tatt i betraktning.
Det tidligere så mye omtalte varmeapparathuset har også omsider funnet plassen sin. Det ble utrolig trangt med de gummiproppene som originalt skal sitte i huset, og i tillegg la jeg inn litt skumgummi slik vi snakket om tidligere, så det er ingen fare for at dette kommer til å skrangle. Lover å ikke mase mer om varmeapparathus på en stund!!!
Her er dagens prosjekt. Kan rett og slett ikke ha det sånn! Veit at det er orignalt med lang sukkerbit her, men pent er det ikke. En del av koblingene begynner i tillegg å bli dårlige, og da er det vel bare et spørsmål om tid før noe ikke virker lenger. Skal prøve å få det litt ryddigere...