544 F i garasjen
Re: 544 F i garasjen
Hei.
Sliter med å finne den beste rutingen av bremserør fra hovedpumpe til framhjulene. Noen som kan sende ettpar bilder av korrekt ruting?
På forhånd takk. Pål
Sliter med å finne den beste rutingen av bremserør fra hovedpumpe til framhjulene. Noen som kan sende ettpar bilder av korrekt ruting?
På forhånd takk. Pål
Re: 544 F i garasjen
Hei
Røret går ned under og igjennom bærebrua og opp til øret på motsatt side. Kan ta bilde når jeg får bilen hjem på tirsdag om du ikke får svar før, eller dette var svar nok
Røret går ned under og igjennom bærebrua og opp til øret på motsatt side. Kan ta bilde når jeg får bilen hjem på tirsdag om du ikke får svar før, eller dette var svar nok
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: 544 F i garasjen
Hei. Hadde vært fint med ett par bilder om mulig. Har de gamle rørene men synes det ser litt underlig ut at de passerer under bærebru over svingarm? Det ser og litt utsatt ut med kryssingen under motoren for høyre framhjul.
Re: 544 F i garasjen
Røret går innvendig i bærebrua, men kan ta bilder når jeg får den hjem i morgen og opp på løftebukken.
Sånn ser det ut.
Sånn ser det ut.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: 544 F i garasjen
Tusen takk. Da skal det gå greit. Pål
Re: 544 F i garasjen
Endelig start på pv'en på lille julaften (etter 32 år i deler)
Noe innredning å lage/montere, lekk i kjølevann samt at motor går som en traktor.
Noen erfaringer med k-kam og dcoe 45 Weber?
Noe innredning å lage/montere, lekk i kjølevann samt at motor går som en traktor.
Noen erfaringer med k-kam og dcoe 45 Weber?
Re: 544 F i garasjen
K kam skal være en grei kam til doble 45 Webere, men de må være 100% samstemte. Dvs samme grunninnstilling inkl likt flottørnivå. Sjekk at luftingen på flottørkammerne ikke er tettet. Har vært borti det på doble SU.
Sjekk også for falsk luft. Oljeeksosen er forskjellig på B18 og B20, så de delene går ikke om hverandre. Oljeeksosen går motsatt vei. Start med å koble av denne og blende den inn på manifolden til du får ting til å gå normalt.
Sjekk også for falsk luft. Oljeeksosen er forskjellig på B18 og B20, så de delene går ikke om hverandre. Oljeeksosen går motsatt vei. Start med å koble av denne og blende den inn på manifolden til du får ting til å gå normalt.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: 544 F i garasjen
Takk for kjapt svar:-)
Motor er en borret B18 med oljeventilasjon til friluft.
Mener du den bør kobles inn på manifold?
Motor er en borret B18 med oljeventilasjon til friluft.
Mener du den bør kobles inn på manifold?
Re: 544 F i garasjen
Det er en fordel om den kobles inn slik at en får et negativt trykk i motoren. Fordelen er at det blir mindre oljesøl fra motoren. Ikke minst siden den har litt Hvassere kam og flere hester enn standard. Sylinderlekkasjen vil da også øke. Er motoren din nyoverhalt vil den gå som en dass de første milene. Husk å kjøre inn kammen om den også er ny. Ikke under 1500-2000 o/min de første 20-30 minuttene.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: 544 F i garasjen
Da er bilen endelig registrert, EU kontrollert og på veien.
Dette var kjekt og ser fram til en sesong på veien igjen.
32 år siden bilen gikk for egen maskin.
Dette var kjekt og ser fram til en sesong på veien igjen.
32 år siden bilen gikk for egen maskin.
Last edited by Pål on Tue 12 Mar 2019 21:03, edited 5 times in total.
Re: 544 F i garasjen
Gratulerer!!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: 544 F i garasjen
Takk
Tankmåler er helt rabiat, slår fram og tilbake mens jeg kjører. Har jeg gjort en feilkobling. Ok når bilen står stille.
Temp måler virker ikke, er dette en vanlig feil? Enkel fiks?
Pål
Tankmåler er helt rabiat, slår fram og tilbake mens jeg kjører. Har jeg gjort en feilkobling. Ok når bilen står stille.
Temp måler virker ikke, er dette en vanlig feil? Enkel fiks?
Pål
Re: 544 F i garasjen
Gratulerer.
Mulig du har dårlig kontakt med jording eller plussledning på instrumentbordet slik at vibrasjoner gjør at den er rabiat. Min ble bedre etter en gjennomgang av tilkoblinger også i sikringsboksen..
Mulig du har dårlig kontakt med jording eller plussledning på instrumentbordet slik at vibrasjoner gjør at den er rabiat. Min ble bedre etter en gjennomgang av tilkoblinger også i sikringsboksen..
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: 544 F i garasjen
En kondensator på ledningen til føleren i tankmåleren roet ned nåla på min Amazon, da jeg hadde samem problem.
Er føleren bortimot utslitt, er det kanskje ikke så lett å fikse?
Tror jeg brukte 25 mF 25 volt påstemplet?
Skal prøve på Duetten snart, siden jeg ble påminnet om dette..
Er føleren bortimot utslitt, er det kanskje ikke så lett å fikse?
Tror jeg brukte 25 mF 25 volt påstemplet?
Skal prøve på Duetten snart, siden jeg ble påminnet om dette..
Re: 544 F i garasjen
Hvordan ble første sommeren med bilen? Regner med at motoren nå går penere etter litt innkjøring .
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").