Bare det ikke blir forvirrende opplysninger. Syns det drar seg helt ut på viddene nå. Jeg har mest tro på grunnleggende faglige kunnskaper som jeg har lært som bilmekaniker, biltekniker og mange års erfaring og ikke la meg forvirre av påståelige synsere som skal forske ut alt på en gang. noe som ha vært bevist igjenom erfaringer i mange år og ikke bare Ikke bare komme med masse svada og kvalsilærdom for liksom å fortelle hvor mye man kan, eller har lært seg i det siste, om Volvoforgassere. Dette minner mer om 16-åringer som har null respekt for voksen lærdom og erfaring.445 wrote:Jeg kjenner dere begge to så godt at jeg vet at her kan det bli interessante og lærerike meningsutvekslinger.
Det som blir utfordringen er at antall variabler er så stort at det er vanskelig å isolere hvilken/hvilke faktorer som hjelper - alene eller sammen med en annen faktor X.
F.eks pluggkablene. Hvordan teste om dette virkelig hjelper?
Kjøre bilen halvvarm, prøve å starte med dagens kabler, deretter bytte til kabler uten motstand og teste på nytt?
For deretter å kjøre bilen halvvarm med nye kabler, prøve å starte med disse kablene for så å bytte til dagens kabler?
Ser for meg et interessant (men svært tidkrevende) forskningsprosjekt.
Lykke til med både meningsutvekslinger, forskning og mekking!
(I dag skal jeg konsentrere meg om annet arbeid som krever sin mann: Vinduspuss og hagejobb.)
Og her kommer bastante uforståelige påstander som er lagt fra normal grunnleggende lærdom - så da kan man ta fram regleen om at "selvsikkerheten og bastante meninger øker med kvadratet av uvitenheten".
Jeg er aldri sikker før jeg er helt sikker, og jeg vil gjerne basere påstander på gammel god erfaring fra fagpersoner og ikke ferste selvlærte synsere.
Vil heller si som deg 445, at man må se på en ting om gangen og ikke blande hummer og kanari og heller ikke ting som ikke er relavante i saken.
Jeg skal se derfor på en ting om gangen, jeg vet hvordan det ene forholder seg til det andre, så jeg trenger ikke kvasipåstander for å få ting til å gå bra. Dette har jeg lært fra kunnskapsrike personer som jeg har respekt for, og ikke bare egenerfaring. Derfor vil jeg ikke la meg påvirke av forvirrende påstander som er utviklet på egen hånd, som om man skulel finne opp kruttet på ny?