Hyggelig å hente deler hos sandblåser'n. Mye bedre å jobbe med deler som er rensket og grunnet. Angrer nesten på at jeg ikke leverte mer med det samme..
Bakre bærearmer. Som bildet viste i forrige innlegg var det behov for rekonstruksjon, ganske mye på den ene bærearmen. Det ble som ventet veldig tydelig etter sandblåsing:
Bare å sette i gang med jobben. Først fjerne den øvre plata så det er mulig å se omfanget av skadene:
Mye plate som er borte. Rundt hullene er det bare 1/3 av platetykkelsen igjen. Her er det bare å kappe:
Ny plate ferdig tilpasset og punktet. Dette er 3mm plate, så det er ikke nødvendig å punkte så tett. Helsveiser innvendig først, så er det bare å slipe fuge fra yttersiden etterpå.
Til slutt et lag med sinkprimer. Den leder strøm, og er derfor bra å sveise oppå når den andre plata skal tilpasses.
Bremsetromlene ble også sandblåst og primet. Dette er vel deler som originalt ikke er lakket (?), men hos meg blir de det. Ingenting som vises når hjulene kommer på likevel.
I går bestilte jeg for øvrig en drøss med nye deler:
Diverse stash for å komplettere renoveringen av drivlinja, samt noen platedeler og eksosanlegg. Gleder meg

Ingen risiko for fritidsproblemer fremover, og fremdiften er upåklagelig for tiden.