Rustsveising og bytte av kanaler
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Har aldri brukt mutternagler. Kan godt være en god løsning det. Men tenker jeg må sparkle overgangen for å få det likt som bakskjermene.
Må få demontert frontstykket. Skjermer og frontstykket er nå sveist og sparklet sammen. Kanskje jeg finner ut at det kan reddes ved å kjøpe ny bunn som du sier. Men er ganske krøllete inni der…
Nå var det minstejenta som fikk Coronaen, så ble ikke den jobbehelga jeg håpet på
Må få demontert frontstykket. Skjermer og frontstykket er nå sveist og sparklet sammen. Kanskje jeg finner ut at det kan reddes ved å kjøpe ny bunn som du sier. Men er ganske krøllete inni der…
Nå var det minstejenta som fikk Coronaen, så ble ikke den jobbehelga jeg håpet på
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Kjenner til coronaen her også..Holder munnbind på og avstand en stund til. Vet ikke om full åpning er tingen. Krøllete metall kan slettes ved å gløde og banke flatt igjen med mothold. Hadde temmelig krøllete skjermer på min 544 under sparkelen. Rust kapper en bort og så ser en hva en har igjen etterpå. Det vanskelige er de dobbeltkromme partiene som også gir stivhet. Ser ut som du har god snlring på innfelling av stål, så det bør være overkommerlig for deg. En må bare finne ut av hvordan en angriper spetakkelet. Ellers høres det ut som om du er på god vei til flippfront hehe
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Takk for tips
Hmm. Må søke og prøve å finne noen bilder av flippfront.
Motoroldies har fronplate til 998,- De trekker fra moms ved sending. Men typisk tomme på lager. Jørgenrud var dobbel pris. Får prøve å ha litt tålmodighet, så dukker det nok opp noe.
Hmm. Må søke og prøve å finne noen bilder av flippfront.
Motoroldies har fronplate til 998,- De trekker fra moms ved sending. Men typisk tomme på lager. Jørgenrud var dobbel pris. Får prøve å ha litt tålmodighet, så dukker det nok opp noe.
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Ikke bare å demontere en front som er både krasjet og sveist sammen. Planen var å lappe den sammen sånn noenlunde, men kan likegodt gjøre det skikkelig. Håpet er nå å få sveist midtstykket sånn noenlunde. De som har vært for salg har kostet for mange tusen….
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Det er jo litt å ta tak i der, men med tanke på alt du har fått til andre steder på bilen så blir dette kjempefint til slutt!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Takk for oppmuntring
Fikk delt det fra hverandre. Jeg begynner med skjermer og div annet på bilen, i håp om at et frontstykke dukker opp underveis. Gjør det ikke det må jeg bare hive meg rundt på det også..
De innerskjermene som er igjen på bildet, er de en del av frontstykket? Virket som de var sveiset fast hos meg…
Fikk delt det fra hverandre. Jeg begynner med skjermer og div annet på bilen, i håp om at et frontstykke dukker opp underveis. Gjør det ikke det må jeg bare hive meg rundt på det også..
De innerskjermene som er igjen på bildet, er de en del av frontstykket? Virket som de var sveiset fast hos meg…
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Den nederste delen med de to ørene med hull i, er en del av frontstykket ja. Likt på begge sider.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Det er jammen mye som skjer på våren med båt, hage og hus. Mye kjøring har det også blitt med den andre pv’en. Så prosjektet har fått lite stell i det siste. Men fikk iallefall tak i et bedre frontstykke som nå er sandblåst. Så satser på litt aktivitet igjen om ikke lenge.
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Ja, våren er travel. For min del blir det mest prosjektarbeid på vinteren. Ser frem til oppdatering!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Da ble det endelig tid til litt lapping av frontstykket jeg fikk tak i. Mye bedre utgangspunkt enn det gamle
Gikk tom for sveisegass. Merket de siste par sveisene i grillen ble litt underlige…. Må korte inn åpningen grunnet de doble lyktene.
Gikk tom for sveisegass. Merket de siste par sveisene i grillen ble litt underlige…. Må korte inn åpningen grunnet de doble lyktene.
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Dette blir veldig bra!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Begynner å bli litt aktivitet i verkstedet igjen
Er jammen mye måling og sjekking når ting skal sveises på plass…..
godt å komme så langt. Er en del jobb på ene skjermen og rundt lyktene fortsatt.
Er jammen mye måling og sjekking når ting skal sveises på plass…..
godt å komme så langt. Er en del jobb på ene skjermen og rundt lyktene fortsatt.
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Skal si det går fremover! Det er mye håndarbeid når ting skal customiseres. Ikke så ofte å se liggende doble lykter på disse bilene. Blir spennende å se resultatet.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Fant et bilde til av bilen, med undertegnede som stolt eier 1989. Artig tid.
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Ja, det var tider!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen