Rustsveising og bytte av kanaler
Rustsveising og bytte av kanaler
Jaja. Må forsøke ett innlegg her på forumet.
Holder på med en 1965 pv som var min første bil i 1988-89. Kjøpte den tilbake nå i sommer, og er et prosjekt som guttungen på 13 er med på. Han er mildt sagt Volvo PV fan, og dette blir nok hans første bil. Skal være et « økonomi- prosjekt» og 80 talls ombyggingen skal beholdes. Det er en del rust, og lærekurven blir bratt for oss begge.
De har tidligere løst rust- problemene med å legge nye tykke plater utenpå de rustne. Så er mye å ta tak i for de uerfarne
Har iallefall kjøpt nye kanaler, så et lite utgangspunkt er det.
Holder på med en 1965 pv som var min første bil i 1988-89. Kjøpte den tilbake nå i sommer, og er et prosjekt som guttungen på 13 er med på. Han er mildt sagt Volvo PV fan, og dette blir nok hans første bil. Skal være et « økonomi- prosjekt» og 80 talls ombyggingen skal beholdes. Det er en del rust, og lærekurven blir bratt for oss begge.
De har tidligere løst rust- problemene med å legge nye tykke plater utenpå de rustne. Så er mye å ta tak i for de uerfarne
Har iallefall kjøpt nye kanaler, så et lite utgangspunkt er det.
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Velkommen på forumet!
Så herlig å se at du får med deg ungdommen.
Håper du oppdaterer denne tråden. Blir spennende å følge med på.
Så herlig å se at du får med deg ungdommen.
Håper du oppdaterer denne tråden. Blir spennende å følge med på.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Skal prøve å holde tråden oppdatert
Ble litt jobbing i helga. Eller kanskje mest spekulering. Begynner å få en slags plan. Må forsterke en del, da mye er rustet bort. Blir å legge en 2mm plate innerst som går helt ned. 12 cm høyde. Punkter nedre del av kanal til denne igjen. Så må det forsterkes ekstra under jekkfestet. Gøy å prøvemontere kanalen. Gir litt inspirasjon. Men er ikke imponert over passformen.
Må nok fylle inn litt manglende passform med sveisesøm. De har 2 mm plater på Biltema. De er greie å klippe og skjøte inn med.
Går fremover med prosjektet. Nye kanaler begge sider, og stort sett ferdig med gulvet. Er igjen en del under bakluka, men har fått sveisedeler. Legger ved et bilde fra den var flammelakkert etter jeg solgte den
Det må jeg si! Her har dere ikke ligget på latsiden.
Hva bruker du av vanlige plater for å fylle inn der det mangler mellom rustsveisedelene? Platene fra Biltema?
Hva bruker du av vanlige plater for å fylle inn der det mangler mellom rustsveisedelene? Platene fra Biltema?
-
Litt off topic, men om 2 mnd flytter vi til enebolig litt ute på landet, flyttemelding sendt inn i sted, og der venter det en nydelig liten garasje hvor jeg kan drive med et lignende prosjekt som deg her Mr. Glæd mæ, skal lage en tilsvarnede post da.
Gøy med flere prosjekttråder
Ja, bruker plater fra Biltema. Er jo rykende fersk i dette «faget», så har ikke noe annet å sammenligne med.
Fikk montert jekkfester idag. Litt jobb da alle måtte tilpasses individuelt. Og så fant jeg noe mer rust der det ene bakre festet skulle. Eneste plassen jeg trodde var ok ved kanalen. Men neida…. Nå står partiet under koffertlokket for tur.
Ja, bruker plater fra Biltema. Er jo rykende fersk i dette «faget», så har ikke noe annet å sammenligne med.
Fikk montert jekkfester idag. Litt jobb da alle måtte tilpasses individuelt. Og så fant jeg noe mer rust der det ene bakre festet skulle. Eneste plassen jeg trodde var ok ved kanalen. Men neida…. Nå står partiet under koffertlokket for tur.
Prosjekttråder er kjempespennende. Gleder meg!Hvaskjera? wrote: ↑Thu 30 Dec 2021 19:31 Litt off topic, men om 2 mnd flytter vi til enebolig litt ute på landet, flyttemelding sendt inn i sted, og der venter det en nydelig liten garasje hvor jeg kan drive med et lignende prosjekt som deg her Mr. Glæd mæ, skal lage en tilsvarnede post da.
Når flyttingen er gjennomført kan du gjerne oppdatere "bosted" i profilen din. Kanskje det bor en PV-entusiast ikke så langt unna?
Synes du gjør veldig bra jobb til å være "rykende fersk"!
Godt nytt år til deg og tenåringen!
Takk og godt nytt år! Satser på et år med mye PV. Både fiksing og kjøring
Blir mye av og på for tilpasning av sveisedeler.
Og litt skummelt å kutte
Men ser en ende på det nå….
Og litt skummelt å kutte
Men ser en ende på det nå….
Når enden er god er allting godt!
Og her ser enden god ut
Og her ser enden god ut
Da var stjerten på plass. Ser reservehjulsbrønnen er litt frynsete, så blir litt dill der også.