544 F i garasjen
Re: 544 F i garasjen
Hei og takk for det. Har hatt noen fine turer i distriktet, ikke lagt ut på de lengste turene enda. Tankmåler har roet seg og jeg har fått tak i ny temp måler som skal monteres. Motor går også bedre og bedre nå når det har gått seg til litt. Blir nok noen småturer til før den pakkes vekk for vinteren. Vet noen hvor en kan få tak i elektronisk tennings kit for B18?
Re: 544 F i garasjen
Tenker du på 123 tenning så har Jørgenrud det. .
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: 544 F i garasjen
Ett bilde fra Volvo treff på Bryne
Re: 544 F i garasjen
Får ta en titt på det, noen erfaring med dette?
Re: 544 F i garasjen
Flott bilde .
Ellers har jeg 123 tenning på en av 6 volts bilene våre og har en Tune utgave på 12 volts bilen med B18. Denne anbefales kun dersom en kan kjøre bilen på ruller når den justeres for å få otimal tenningskurve. Ellers ville jeg kjøpt den helt normale og valgt tenn iingskurven til aluminiums fordeleren. Den påsser bra på B18. Grunntenning stilles på ca 8 grader, men finjusteres til 21 grader ved 1500 omdreininger uten vakumregulatoren tilkoblet. Deretter kan en glemme hele tenningen. Går fint sammen med standard coil om du har det.
Ellers har jeg 123 tenning på en av 6 volts bilene våre og har en Tune utgave på 12 volts bilen med B18. Denne anbefales kun dersom en kan kjøre bilen på ruller når den justeres for å få otimal tenningskurve. Ellers ville jeg kjøpt den helt normale og valgt tenn iingskurven til aluminiums fordeleren. Den påsser bra på B18. Grunntenning stilles på ca 8 grader, men finjusteres til 21 grader ved 1500 omdreininger uten vakumregulatoren tilkoblet. Deretter kan en glemme hele tenningen. Går fint sammen med standard coil om du har det.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").