elektrisk
Re: elektrisk
Hei, og velkommen på forumet!
Her er det mange som kan mye om det elektriske, så fyr løs med spørsmål.
Mye kan du også finne i dokumentasjonen på hjemmesidene til PV-klubben.
Her er det mange som kan mye om det elektriske, så fyr løs med spørsmål.
Mye kan du også finne i dokumentasjonen på hjemmesidene til PV-klubben.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: elektrisk
Legg forresten gjerne inn bosted i profilen din. Kanskje du har en elektro-ekspert i nabolaget?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: elektrisk
Takk for det. Lurer på hvordan man kobler koil til tenning, alle ledninger er borte. Nå er det satt inn vippebryter til tenning og start knapp, som da gjør at jeg nå er klar til å koble dette sammen, men er helt grønn her.
Re: elektrisk
På min coil går det et rør gjennom torpedoveggen og til tenningslåsen.
Har du tenningslåsen, eller er alt koblet til vippebryter og startknapp?
Har du lastet ned verkstedmanualen "Elektrisk" fra hjemmesiden?
Har du tenningslåsen, eller er alt koblet til vippebryter og startknapp?
Har du lastet ned verkstedmanualen "Elektrisk" fra hjemmesiden?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: elektrisk
Her er et koblingsskjema for 56/57 modell:
Jeg regner med at du har det gamle speedometret?
Du kan med fordel doble ledningstverrsnittet i ladekretsen og til og fra amperemeteret for å sikre bedre ladespenning.
Ledningen helt til høyre 2,5 grå er til starterinnslaget, og kan være sm den er.
Ledningene på 6 mm2 kan med fordel byttet ut til 10 mm2 eller legge doble 6 mm2 - også den helt til venstre som går fra regulatoren. Det er gjenger nok på ameremeteret til å få på to kabelsko (en ekstra på hvert punkt). Samme på regulatoren.
Den røde som går inn på tenningsbryteren kan også være som den er om du ikke skal starte så mye om vinteren?
Kan ikke forklare nærmere, om du ikke har et eller flere direkte spørsmål her?
Jeg regner med at du har det gamle speedometret?
Du kan med fordel doble ledningstverrsnittet i ladekretsen og til og fra amperemeteret for å sikre bedre ladespenning.
Ledningen helt til høyre 2,5 grå er til starterinnslaget, og kan være sm den er.
Ledningene på 6 mm2 kan med fordel byttet ut til 10 mm2 eller legge doble 6 mm2 - også den helt til venstre som går fra regulatoren. Det er gjenger nok på ameremeteret til å få på to kabelsko (en ekstra på hvert punkt). Samme på regulatoren.
Den røde som går inn på tenningsbryteren kan også være som den er om du ikke skal starte så mye om vinteren?
Kan ikke forklare nærmere, om du ikke har et eller flere direkte spørsmål her?
Re: elektrisk
Tusen takk, nå ble jeg litt klokere . Skal vel få det til nå, så det blir nok en tur på Biltema for å kjøpe ledninger.
Re: elektrisk
Hvordan gikk det?
Fikk du koblingene til å fungere?
Fikk du koblingene til å fungere?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen