Da er jeg offisielt i gang igjen
Håper det blir litt stamina denne gangen. Det hadde vært gøy å få denne bilen på veien en gang.
Dagens gjerning. Jeg vet at døråpninger har vært tema tidligere. Mulig jeg var fornøyd da, dvs at de var “bra nok” og kunne justeres til et akseptabelt nivå og sparkle resten.
Men når jeg først gjør så grundig jobb så er det greit å gjøre alt 100%. Derfor er jobben i dag justering av dør:
Først justere nullpunkt. Knekken under listene er den eneste plassen man ikke kan justere noe på. Den må stemme akkurat. Som sagt så gjort:
På hengselsiden er det mulig å justere litt opp og ned. Den ser ut som det skal litt opp her, og det stemmer også med åpningen på dørstokken. Der er det litt trangt.
Etter å ha løftet litt opp, blir dørstokken OK.
Ser ikke så verst ut oppover heller:
Resten av B-stolpen så bra ut mht åpning:
Men nederst ble det litt stor åpning
Konklusjonen er derfor at her er døra for liten / åpningen for stor, og det er ikke justerbart. Så jeg måtte fram med tinnsparkelen.
Etter høvling med karosserifila:
Så ble åpningen akseptabel. Et tynt lag med glassfibersparkel før siste finpuss, så blir det perfekt.
Siste justering. Saksing øverst på vindusstolpen.
Det løses med vold.. Mild og forsiktig sådan. Jekkestropp og en tofire klemt i dørkarmen.
Jeg fikk startet på andre siden også, og der er problemet motsatt. Det er litt for trangt. Når nullpunktet er justert med samme åpning som venstredøra;
Så er det lite plass igjen i forkant:
Dette er mer jobb. Jeg har ikke bestemt meg for hvordan, men det må nok åpnes litt plate for å få de 1-2 millimetrene jeg mangler.
På gjensyn i neste post!