Vaselinolje forundrer meg ikke, da den hadde lite dunst eller lukt eller hva man skal si. Den er trolig konstruert "foredlet direkte" til den tykkelsen den har? Dette kan vi jo undersøle med produsenten, uten å fortelle dem hva vi driver med? Her skal det jobbes upåvvirket, kun få opplyst konkrete fakta for å klarere og få ytterligere bakgrunn for å utkrystallisere sikre meninger og fakta etter hvert!
WD-olja kan også være produert (rafinert) tynn i utgangspunktet for å slippe masse løsemidler, som oftest går rett opp i lufta.
DEssuten bør vi vel få tilsendt et datablad for Biltemaproduktet som oppgis å ikke ha løsemidler, men kanskje litt? En smule for å få de lettere ut av boksen?
Det er et stykke igjen ennå, men at denne prosessen skulle vise forskjeller så fort er jeg både imponert og forundret over.
Det ser ut til at prøvemetodene holder mål, og er godt innenfor normale avvik (måletoleranser). Omsatt til praksis har vi romslige sikerhetsmarginer her, og når resultatene alerede har har vist så store forskjeller, virke det hele meget vellykket. Jeg vil tro at ingen vil bry seg særlig med foskjeller opp til 2-4% ? eller fem for å si et rundt tall.
Det styggeste hittil er etter min mening at et produkt har delvis (halvveis) dampet bort!
Men som nevnt kom gjerne med innspill, vi er ikke eksperter, men ganske nysgjerrige!
Det er ingen "hokus pokus" med disse tingene og metodene! Prøvene er basert på egenskaper som produsentene selv har satt i fokus! I tillegg egenskaper som har vært ønsketenking i bilbransjen og blant bilbrukere i mange år.
Og så har vi vel funnet fram til prøvemetoder som er forståelige og kan forenes med praksis.
Dessuten er det interessant med direkte sammenlikning av forskjellige, også litt utenom-produkter, som ekstra spenning i prosesen!