Men takk for tittelen/tilliten...
Dessuten har jeg ikke opplevd maken til interesse for et prosjekt! Og medhjernevinninger i aktivitet, tanker før handling, så vil du få en motor som skal gå med kun suselyd fra første oppstart.
Suselyden er den knapt hørbare lyden fra nye stempeldinger som skraaaaaaper langs nyhonede sylindervegger.
Reodor har jo lovet å ta det meste av den øverste slitekanten med sine "antishake-hender". Da foreslår jeg at det bli litt igjen, ca. 5-7 hundredeler, som man tar med honeutstyret. SElve honingen kan vel gjøres med liggende sylindre, så slippe man å for slipemidler nedi veiva.... Alt skal jo rengøres, men likevel...
Og en god "sugelyd" frå åpne kanaler i topplokket og en kamaksling som slipper inn litt mer godsaker for å tenne på gjør også litt mer for kruttladningene.
Og med en tanke økning av tenningstidspunktet og 1 mm lavere topplokk, så blir dette "bare naem, naem" - (ikke skrivefeil - bergensk) , som Ingrid Espelid ofta sa... Den blri garantert ikek til å kjenne igjen, og jeg tror ikek man trenger å kjenen så mye etter heller??
Portet denne motoren? - Bitte litt ble det, det gikk bort neon skarpe støpefeil som bremsa innsugningslufta mens vi var i farta... Innsugningspoterne er fanktisk store på denne motoren og fordeles vekselvis på to sylindre. Det gir god kraft opp til ca. 5000 o/min.. Over der kan det bli turbulens, uten to gamle gode SU-er... elelr Webere....