Ellers er det ny milepæl i og med at lakkeringen er ferdig. Skjermene er også hengt på veggen og er klar for montering når den tid kommer. Jeg ser at jeg har mer kontroll på lakkeringen etterhvert og kunne igrunn tatt et par biler til med det samme
Skjermene ferdig lakkert
Er nå stort sett klar for å begynne montering, men skal sprøyte tynnstoff i kanaler og hulrom først. Har stående Hagmanns tynnstoff som jeg tenkte å bruke, men har også tenkt på Lanolin, noen som har erfaring med det?
Hagmanns tynnstoff
Det var kjekt å kunne pakke PV-en ut igjen og se ferdig resultat både innvendig og utvendig.
Har forresten utfordret en etablert sannhet ved å lakkere over Bengalakk med billakk. Hadde lakkert motorrommet med Benga og var forsåvidt fornøyd med resultatet, men så etterhvert at Bengalakken ble matt og det var en del slipemerker og div som viste ganske godt. Slipte derfor ned med 400 papir slik at det ble jevnt og deretter lakkering. Jeg hadde testet det ut litt tidligere og var ganske sikker på at det skulle gå, men det er jo alltid litt spennende med slikt. Det som er viktig er at det har tørket leenge. Det er vel kanskje et halvt år siden motorrommet ble sprøytet med Benga. Resultatet ble mye bedre og jeg slipper å ergre meg over matt motorrom
Det blir spennende å plukke fram igjen alle delene som er overhalt og overmalt underveis i prosessen og alle delene som er kjøpt inn fra fjern og nær. Har igrunn ikke tenkt å slå i sammen alle småbeløpene, budsjett er viktig til å begynne med, etterhvert er det ikke så nøye
Deler på garasjeloftet