Nei, jeg har ikke fått tak i dette. Setter stor pris på om noen kan skaffe meg det445 wrote:Det ser veldig bra ut!
Fikk du forresten tak i det PV-Mag som du etterlyste?
Volvo Duett - NAF Veipatrulje nr. 17
Re: Volvo Duett - NAF Veipatrulje nr. 17
Re: Volvo Duett - NAF Veipatrulje nr. 17
Da har jeg funnet frem det ønskede bladet.
Send meg ditt navn og adresse på PM, så legger jeg det i posten.
Hvis du ikke skal være med på kjøreturen på torsdag til Rødtangen, for da kan du få det der.
Send meg ditt navn og adresse på PM, så legger jeg det i posten.
Hvis du ikke skal være med på kjøreturen på torsdag til Rødtangen, for da kan du få det der.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Volvo Duett - NAF Veipatrulje nr. 17
Takk for hyggelig kjøretur tidligere i år. Har du noe nytt å rapportere om Duetten?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Volvo Duett - NAF Veipatrulje nr. 17
hei hyggelig at det er flere som har duett prosjekter , det er ikke sa mange igjen av di.
Re: Volvo Duett - NAF Veipatrulje nr. 17
Takk det samme!445 wrote:Takk for hyggelig kjøretur tidligere i år. Har du noe nytt å rapportere om Duetten?
Det har vært liten bevegelse i prosjektet mitt, bl.a. pga. en jobb-reise til Sør-Korea som varte en del lenger enn planlagt og også noen prosjekter på hytta og hjemme som må ferdigstilles.
Oppdaget at det var forsøkt å kamuflere noen hull som ikke skulle være der ved hjelp av stålplast/sparkel, og madammen og jeg derfor tok en lang-weekend til Stockholm for en tid tilbake. Vi var da innom vår svenske søster-klubb og handlet inn torpedo-side og reservehjulsluke. En meget hyggelig gjeng som tok godt i mot oss!
Også i gulvet under setene har jeg oppdaget hull, men det var ingen overraskelse. Bare synd at det også har vært kamuflert med glassfiber/stålplast/sparkel.
Må sparke meg selv bak litt nå og finne ut hvor mye gulvplate som må byttes ut, så skal det bestilles og sveises
Tiden har ellers gått med til å skaffe inn enda mer utstyr/verktøy og reservedeler til å ha baki bilen, bl.a. en 20L Jerry-kanne fra 1968
og datidens GPS: NAF veibok fra 1967.
Har også fått tak i en pappeske full av tennplugger, stifter, kondensatorer, fordelerlokk m.m som passer til å fylle opp en av trekassene jeg fikk av NAF.
Noen gamle oljekanner og kondensfjernere fra både BP og Norol er også straks på plass
Satser på litt mer fritid fremover sånn at det blir progresjon på selve bilen også
Re: Volvo Duett - NAF Veipatrulje nr. 17
Får du plutselig for mye fritid så kan du gjerne sende noe til megSNe210 wrote:Satser på litt mer fritid fremover sånn at det blir progresjon på selve bilen også
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Volvo Duett - NAF Veipatrulje nr. 17
Ang. montering av vekselstrømsdynamo:
Jeg var hos Jørgenrud og handlet inn deler for ei "hel" månedslønn onsdag, bl.a. en del montasjemateriell (skruer, bolter, muttere ++) og mye annet for å kunne begynne å montere ting.
Har begynt å montere eksterne komponenter på motoren, og i kveld var det bl.a. dynamoen som skulle på plass. Oppdaget da at den kom veldig nær hjelpesnekka, mindre enn 10 mm. Hvor stor avstand bør det være mellom dynamo og hjelpesnekke?
Dynamoen har jeg fått gratis av en kompis som mente denne skulle passe, men det gjør den ikke. Jeg ville hatt den et par millimeter lenger bakover da reimhjulet på dynamoen ikke flukter helt med reimhjulene på veivaksel og vannpumpe.
Er det forskjell på festepunktene på B18- og B20-motorene som gjør at den kommer for langt frem? Jeg har en B18-motor (som kommer fra en Amazon). I tillegg passer jo ikke det øvre spennjernet heller, men dette er det jo lett å modifisere ved å lage et par knekker på det. På bildet ligger jernet som dere ser oppå festet på dynamoen, mens det skal ligge inntil festet i forkant i følge en tegning fra en reservedelshåndbok til Amazon m/B20. Jeg er takknemlig for alle innspill
Jeg var hos Jørgenrud og handlet inn deler for ei "hel" månedslønn onsdag, bl.a. en del montasjemateriell (skruer, bolter, muttere ++) og mye annet for å kunne begynne å montere ting.
Har begynt å montere eksterne komponenter på motoren, og i kveld var det bl.a. dynamoen som skulle på plass. Oppdaget da at den kom veldig nær hjelpesnekka, mindre enn 10 mm. Hvor stor avstand bør det være mellom dynamo og hjelpesnekke?
Dynamoen har jeg fått gratis av en kompis som mente denne skulle passe, men det gjør den ikke. Jeg ville hatt den et par millimeter lenger bakover da reimhjulet på dynamoen ikke flukter helt med reimhjulene på veivaksel og vannpumpe.
Er det forskjell på festepunktene på B18- og B20-motorene som gjør at den kommer for langt frem? Jeg har en B18-motor (som kommer fra en Amazon). I tillegg passer jo ikke det øvre spennjernet heller, men dette er det jo lett å modifisere ved å lage et par knekker på det. På bildet ligger jernet som dere ser oppå festet på dynamoen, mens det skal ligge inntil festet i forkant i følge en tegning fra en reservedelshåndbok til Amazon m/B20. Jeg er takknemlig for alle innspill
Last edited by SNe210 on Sun 02 Feb 2020 23:10, edited 1 time in total.
Re: Volvo Duett - NAF Veipatrulje nr. 17
Spennjernet finnes i 2 varianter (minst) både med og ute knekk.
Synes det var litt liten klaring mot hjelpesnekken. Originalt satt det vel likestrømsdynamo i disse bilene, og de var mye slankere.
Synes det var litt liten klaring mot hjelpesnekken. Originalt satt det vel likestrømsdynamo i disse bilene, og de var mye slankere.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Volvo Duett - NAF Veipatrulje nr. 17
Reima skal være 888mm lang. Har samme problem på min PV. Kuttet litt i festet på dynamoen for å få den lengre bak. Dvs om man bruker støpejernsøret på blokka og ikke festet som skal sitte i de tre boltene på siden av blokka. Strammearmen kommer da på fremsiden av dynamoen. Det jeg gjorde på PVn for å få bedre avstand var å bytte ut ene gummi motorfestet med et fra Amazon da dette er litt tykkere.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").