544 F i garasjen
544 F i garasjen
Hei
Har en 544 F -64 som jeg kjøpte i -86. Masse rust og sliten bil Arbeidet godt med den ettpar år, overhalte motor, fikk bilen sandblåst og sveiste masse rust. Planen var å lage en custom utav bilen. Kjøpte hus og fikk barn så bilen ble stående i garasjen.
Startet igjen for ett par år siden med å demontere & remontere motor. B18 borret til B20 med vassere kam, 45mm Weber, headers, ol. Sveiset resterende rust i dørk og vanger. Har det siste halvåret fått sveist på skjermer, byttet bunner i dører, nye setefester, osv, osv...............
Bygger bilen slik jeg tenkte for 25 år siden med bredda skjermer, trimma motor, senkte detaljer som baklys, markeringslys, skilt, osv.
Planen er å få bilen på veien til den er 50 år (som eieren) så det er i år
Legger inn noen status bilder. (hvis jeg får det til )
Har en 544 F -64 som jeg kjøpte i -86. Masse rust og sliten bil Arbeidet godt med den ettpar år, overhalte motor, fikk bilen sandblåst og sveiste masse rust. Planen var å lage en custom utav bilen. Kjøpte hus og fikk barn så bilen ble stående i garasjen.
Startet igjen for ett par år siden med å demontere & remontere motor. B18 borret til B20 med vassere kam, 45mm Weber, headers, ol. Sveiset resterende rust i dørk og vanger. Har det siste halvåret fått sveist på skjermer, byttet bunner i dører, nye setefester, osv, osv...............
Bygger bilen slik jeg tenkte for 25 år siden med bredda skjermer, trimma motor, senkte detaljer som baklys, markeringslys, skilt, osv.
Planen er å få bilen på veien til den er 50 år (som eieren) så det er i år
Legger inn noen status bilder. (hvis jeg får det til )
Re: 544 F i garasjen
Hei og velkommen i forumet.
Spennende prosjekt, og flott at du har kommet igang igjen. Ofte må det til slike ting som å bli 50 for å komme over bøygen . Gleder oss til bilder . Kan sikkert også være en sak for pvmagazinet siden den bygges etter slik den var tenkt for 25år siden . Tidstypisk ombygging .
Spennende prosjekt, og flott at du har kommet igang igjen. Ofte må det til slike ting som å bli 50 for å komme over bøygen . Gleder oss til bilder . Kan sikkert også være en sak for pvmagazinet siden den bygges etter slik den var tenkt for 25år siden . Tidstypisk ombygging .
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Vedlagt ettpar bilder av prosjektet
Herlig!
Gleder meg til å se mer bilder av denne og høre mer planer.
Gleder meg til å se mer bilder av denne og høre mer planer.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
En liten oppdatering, bilen er nå lakket i garasjen og montering pågår.
Mekanisk komplett men elektrisk og innredning pågår.
Denne må på veien til sommeren.........
Mekanisk komplett men elektrisk og innredning pågår.
Denne må på veien til sommeren.........
Herlig! Håper du kan legge ut noen bilder også.
Dette blir kjempefint!
Flott bil! Blir kjekt å få denne på veien
Fint og se at det er flere med prosjekter