Hvis kingboltene ellers er bra, så gjelder det å få tettet lokkene i topp og bunn.uttern wrote:Kan jeg banke litt på koppen med en hammer for å prøve å tette lekkasjen? Hvis dette ikke er tilrådelig er det da andre løsninger eller må kingbolter skiftes. Etter det jeg har forstått så er de ikke dårlige, men det blir de vel hvis fettet går ut på feil plass. Noen som har noen godr tips til løsning?
Sent fra min VKY-L29 via Tapatalk
En løsning er å kjøpe nye lokk. En annen løsning er å forsøke å få de lokkene du har til å bli tette.
Lokkene er i utgangspunktet konvekse, og skal bare puttes på plass. Deretter skal de "slås flate", for da utvider de seg og setter seg fast i sporet.
Jeg regner med at dagens lokk ikke er så løse at du kan plukke dem ut uten å skade dem.
Med brukte lokk må du bruke hammer og en litt liten dor.
Du skal slå mange slag og jobbe deg i spiral fra sentrum og utover. Poenget er å slå på lokket slik at det utvider seg og setter seg godt fast.
Teorien bak dette er at når du slår/masserer metall så utvider det seg - og det er jo det du ønsker her.
Hvis du bare hadde "dræla" til med hammer så får du ikke samme utvidelseseffekten.
Legger ved to bilder. Her kan det se ut som om det er slått utenfor lokket også, men det er gjort av andre en gang i historien.