Roger sin PV Sport!

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Mens vi venter på våren får vi nøye oss med et bilde av vakre former... måtte våren komme TIDLIG til neste år!
IMG_0977blackandwhite - Kopi.jpg
IMG_0977blackandwhite - Kopi.jpg (77.7 KiB) Viewed 14723 times
Last edited by PV-Sport on Tue 12 Jul 2011 16:35, edited 1 time in total.
PV-Sport

Post by PV-Sport »

I dag sklei PV'n rett igjennom EU-kontrollen på første forsøk! Herlig!
445

Post by 445 »

Grattis!

Det er en herlig følelse. Ønsker deg en riktig god sesong.
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Har brukt kvelden til å plukke av Weberforgasseren på PV'n. Se bilde på side 1. Har så montert de orginale SU-forgasserne og faktisk fått start også! Men de trenger en del justeringer. Har en kjenning som skal gjøre det for meg. Han har utstyr for balansering og kjenner disse gasserne veldig godt. Godt at bilen er HELT orginal! :lol:
IMG_0122.jpg
IMG_0122.jpg (70.84 KiB) Viewed 14723 times
IMG_0125.jpg
IMG_0125.jpg (61.38 KiB) Viewed 14723 times
Last edited by PV-Sport on Tue 12 Jul 2011 16:37, edited 1 time in total.
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Motoren er veldig lettstartet med SU'ene. Et par minutter med choken på, så går den veldig fint og jevnt både på tomgang og med turtall.
Men, ved belastning så stopper den.. kommer meg ikke ut av garasjen på 1 gir en gang.
For feit eller for mager blanding?
Tips mottas med takk!
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Da har jeg fått hjelp med su'ene mine.. og er så langt storfornøyd!
Vakum-måler må bestilles! Det er helt sikkert! Umulig å justere uten.
Motoren går veldig bra nå. Litt lunefull på tomgang/lave turtall av og til. Men når den blir god og varm og man gir den turtall går den meget bra. Og for en lyd! Må bare oppleves!

Og så har jeg montert en ny radio som jeg bestillte fra http://www.retrosoundusa.com
IMG_0261.JPG
IMG_0261.JPG (61.48 KiB) Viewed 14723 times
Minnekort-/usb-stick leser fint plassert i hanskerommet for spilling av mp3-filer:
IMG_0271.JPG
IMG_0271.JPG (67.87 KiB) Viewed 14723 times
Det følger også med fjernkontroll til herligheten!
Monterte et 16 cm toveis Rockford Fosgate høyttalerelement i den orginale høyttalerbøtta under dasjbordet og monokoblet dette til radioen.
Litt finere lyd enn i den gamle Blaupunkten og det antikvariske papp-elementet som satt der før!
Last edited by PV-Sport on Tue 12 Jul 2011 16:39, edited 1 time in total.
tyla210

Post by tyla210 »

ser jo flott ut din nye radio.
kan jeg spørre hva den kommer på i pris med porto ,moms og toll?
terjehva

Post by terjehva »

Det er bra du har fått orden på SUene.Radioen ser meget flott ut i PVen.
Det er veldig fristene å bestille en radio selv..
PV-Sport

Post by PV-Sport »

ser jo flott ut din nye radio.
kan jeg spørre hva den kommer på i pris med porto ,moms og toll?
Den kom vel på ca 2600 kr totalt mener jeg...
Ikke akkurat grisebillig, men så monterer man ikke hva som helst i en PV da 8)
Denne passer i de orginale radiomonteringshullene i PV'n.
Trengte kun å dra et par drag i hjørnene på firkanthullet i dasjbordet med ei fil, så gikk den rett inn.
Spilleren fungerer bra. Men opplever at den "mister" fjernkontrollen, slik at radioen må kodes på nytt for å kjenne den igjen. Men det er bare et par tre tastetrykk så er det i orden igjen. Fikk tilsendt framgangsmåten på mail fra Retrosound.
Torbo2

Post by Torbo2 »

Stemmer at strømregulatoren tar lige strøm. Der er jo koblet i serie med plusskretsen. Men uten den blir det ingen regulering av totalstrømmen, bortsett fra at spenningsregulatoren setter begrensninger. Brukes ekstralys og annet er det farlig å kortslutte Strømregulatoren, da dynamoen nepp vil klare store kraftleveranser... Men DE namn kan gjøre er å regulere den opp til 35 ampere.
Men som nevnt over er ikke dette hovedprøblemet. Det er prnsippet med at en likestrømsdynamo ikke leverer særlig med strøm under 1200 - 1500 omdreininger. ofte ikke nok til småkjøring (min erfaring). Derfor trykker jeg lysbryteren halvveis inn når det er lite trafikk og trygge forhold.
En vekselstrømsdynamo leverer not strøm på tomgang til å mestre et moderat fforbruk, også nærlys. Men utover det må også vekselstrmsdynamoer ha litt turtall for å levere godt med strøm.
Vurderer å sette inn en selv. Brakett fikk jeg kjøpt hos Jørgenrud. Venter litt. Det blir vel ikke så mye køkjøring framover..

Måling bør skje på batteriet. Og før man måler må dynamoen ha blitt litt varm. minst et kvarter slik at komenseringsmotstandene i regulatoren har nådd driftstemperatur. Elelrs risikerer du at ladesåenningen blir for lav med normal driftstemperatur. 14, 4 volt er bra. Gjerne noen mer.... Helst ikke over 15 volt... Noen kjører rundt med ca. 14 volt, fordi justering er gjort på B+ på regulatoren elelr ikke justert etter prosedyrer. Det kan gå bra på sommertid. Men batteriet vil helst har mer selv om du ikke vil få problemer med 14 om sommeren. Desto mer krutt du får i batteret desto lengre levetid og reservekapasitet....
- Man vet jo aldri?
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Endelig kom sesongen igang på Helgeland! Her et bilde fra 1.maituren!
Image
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Enda ett:
Image
PV-Sport

Re: Roger sin PV Sport!

Post by PV-Sport »

Image

Har justert SU-forgasserne i kveld ved hjelp av dette instrumentet jeg kjøpte hos Unneberg Bil.
Et must for enhver SU-eier! :twisted:
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Sånn.. da skal nesten alle bildene være på plass i denne tråden! :-) (det kreves pålogging for å se alle bildene...)
Mangler bare et partre bilder, som jeg antakeligvis har slettet fra pcn... får se om jeg tar nye etterhvert og legger inn som erstatning.
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Bensin må man ha!

Image

Image
Post Reply