Roger sin PV Sport!

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
Torbo2
Posts: 4624
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Roger sin PV Sport!

Post by Torbo2 » Tue 21 Mar 2017 20:41

Må høre med kassereren....

PV-Sport
Posts: 251
Joined: Wed 16 Jul 2008 21:46
Location: Mosjøen

Re: Roger sin PV Sport!

Post by PV-Sport » Thu 22 Jun 2017 00:24

Har vært lite å skrive om for min del i sommer. Noen småturer har det blitt med PV'n, og den har fungert fint så langt.
Så har det seg slik at FM-radiosendingene ble stengt her i vinter. Så da var det bare å hive ut Retrosound radioen.
Har brukt kvelden på å montere ny Dab-radio:

Image
Image

Kjøpte en omformer slik at jeg kunne bruke FM-antenna jeg allerede har på bilen. Så slipper jeg å montere ekstra antenne.
Fikk inn masse kanaler i garasjen iallefall, så gjenstår det å se hvordan det fungerer ute på veien.
Satte også inn et par 4" Alpine høyttalere jeg har hatt liggende i et skap i 15 år....

Image

User avatar
445
Posts: 5814
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Roger sin PV Sport!

Post by 445 » Thu 22 Jun 2017 06:35

Det var fint design på den radioen.
Blir spennende å høre om du blir fornøyd med dab ute på veien også.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

esk1ld
Posts: 339
Joined: Sun 31 Jan 2016 02:05
Location: Kristiansund

Re: Roger sin PV Sport!

Post by esk1ld » Fri 23 Jun 2017 00:03

Hører gjerne om erfaringene fra landeveien med den nye DAB-radioen (vurderer å gjøre tilsvarende bytte i Amazon'n). Pickup'n har så mye lyder og støy at der er det øreplugger som gjelder! :lol:

PV-Sport
Posts: 251
Joined: Wed 16 Jul 2008 21:46
Location: Mosjøen

Re: Roger sin PV Sport!

Post by PV-Sport » Fri 23 Jun 2017 22:37

Ja det er en del støy i disse gamle bilene...
Jeg har kledd dørene, torpedoveggen og gulvene innvendig med to lag støyisolasjon av den typen du ser på bildet rundt høyttalerne.
Det hjalp mye, og kan anbefales :-)

PV-Sport
Posts: 251
Joined: Wed 16 Jul 2008 21:46
Location: Mosjøen

Re: Roger sin PV Sport!

Post by PV-Sport » Thu 29 Jun 2017 23:00

Fikk gjort litt service i kveld.
Fikk låne verksted og løftebukk hos en kompis, så da var det bare å få det gjort :-)
Byttet olje og filter på motor, brukte ei kanne Mobil Super 2000 X1 10W-40 halvsyntetisk og filter fra Biltema.
Mobilube GX 80W-90 GL4 på girkassen.
Kjøpte Mobil 80W-90 girolje til bakakselen hos han jeg lånte verksted av.
Var et slit å få reingjort lokket på diffen... var brukt ei pakning der og et pakningslim som var blitt steinhardt :evil:

User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 2887
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Roger sin PV Sport!

Post by Reodor57 » Thu 29 Jun 2017 23:04

Hypoidolje på bakakselen håper jeg...
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").

PV-Sport
Posts: 251
Joined: Wed 16 Jul 2008 21:46
Location: Mosjøen

Re: Roger sin PV Sport!

Post by PV-Sport » Thu 29 Jun 2017 23:08

Ja, det skal være ei Hypoidolje.

User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 2887
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Roger sin PV Sport!

Post by Reodor57 » Thu 29 Jun 2017 23:22

Flott, da går det bra :-).
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").

PV-Sport
Posts: 251
Joined: Wed 16 Jul 2008 21:46
Location: Mosjøen

Re: Roger sin PV Sport!

Post by PV-Sport » Fri 30 Jun 2017 23:10

Reodor57 wrote:Flott, da går det bra :-).
Satser på det :-)
Det skal være denne: http://www.mobil.com/norwegian-NO/Comme ... be-HD-Plus

Bruksområde
Anbefalt av Exxonmobil til bruk i:

Manuelle bakaksler og sluttdrev i tungt materiell som krever API GL-5
Vare- og lastebiler
Anleggsutstyr, også i gruvedrift, bygningsindustrien og landbruket
Andre tunge industrielle og automotive girdrifter, inklusive hypoidgir som opererer under forhold med høy hastighet/sjokkbelastninger, høy hastighet/lavt dreiemoment og/eller lav hastighet/høyt dreiemoment


Verksted-eieren driver med traktorer og andre landbruksmaskiner, i tillegg til gravemaskiner og andre anleggsmaskiner. Så det kjøpes oljer i store kvantum og alle varianter :-)

Post Reply