Voksen jeg benytter i dag er på samme måte, en gul sprukken hard klump i en liten metallboks. Dog uten rusthull, å ment å være slikReodor57 wrote:Men vi hadde en gammel boks med gul Simoniz i garasjen som var like full i alle år. Den ble kastet da det rustet hull i boksen og innholdet hadde størknet til en sprukken hard klump.
Jeg vet forsåvidt hvilken lakk som er benyttet, har som sådan en skvett som fulgte bilen stående hjemme også. Men i.o.m. at jeg aldri har behandlet denne typen lakk før, så var usikkerhetsmomentet for stort til å ødelegge "festen"Reodor57 wrote:Du får spørre Lars Dankertsen hos Jørgenrud hva slags lakk det er benyttet. Han bør vite det. Tror også det er temmelig tykt lag med lakk på den da det er en del tilløp til "sig" etter hva jeg husker fra da jeg hadde den med til Oslo Motorshow.
(les: sesongen) ved å gjøre feil
Stemmer at det er en del tilløp til sig enkelte plasser, men ikke sikker på hvorvidt dette er fra nåværende lakk eller kan stamme fra det som ligger under, bl.a. "gulfargen" den hadde tidligere under restaureringen. Mye gammel moro på gammel bil