konverteringssett til skivebremser pv
Re: konverteringssett til skivebremser pv
bremsecalipere til enkrets amazon finns hos jørgenrud litt dyre finns brukt på 65 66 67 amazon og tidlige sport har bygd om på min pv.Hjertlig velkommen til å besøke meg bor i hokksund har delersom kan brukes til ombygging
eier av 1962,544 spesial duvblå,1958 444l 46 rød,1970 amazon rød.
Re: konverteringssett til skivebremser pv
Hei
Hvordan får jeg tak I deg?
Mvh Morten
Hvordan får jeg tak I deg?
Mvh Morten
Re: konverteringssett til skivebremser pv
Her er komplette ombyggingssett for skivebremser både foran og bak (koster noen spesidaler ja):
http://www.volvo-carparts.co.uk/remschi ... -voor.html
http://www.volvo-carparts.co.uk/remschi ... set-a.html
http://www.volvo-carparts.co.uk/remschi ... -voor.html
http://www.volvo-carparts.co.uk/remschi ... set-a.html
Re: konverteringssett til skivebremser pv
Dette er faktisk rimeligere enn å kjøpe delene en kan få tak i separat. Og en får en bremsekraftforsterker i tillegg. Skivene alene utgjør 5-5,500 kroner når de er nye, og det er jo å foretrekke, om en ikke kommer over noen som er lite brukt og uten riper og rust. Bakbremsene er jeg litt mer skeptisk til da de vel neppe er å få originalt, eller tar jeg feil her?
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: konverteringssett til skivebremser pv
Bak er det ok verre ja. Noen har bygd om med bremser fra 240, men hådbrems inni skivene. Men det er så mye jobb, at det er best å flytte over hele bakakslingen, men mye jobb det også.
Teoretisk ikke nødvendig, bortsett fra at duoservo-bremsene er så følsomme for å trekke skjevt. Og noen EU-testere har så følsomt utstyr at det slår skjevt ut selv om alt er ok.
Skal disse bremsene bli 100 må båndene slipes til tilnærmet samme diameter som tromlene. Og hvem gjør det? Skal det være nødvendig?
Jeg har diskutert dette med flere, men "ungdommen" som har ubetydelig kjennskap til trommelbremser, måler gamle bremsesystemer opp mot skivebremser på nyere biler!
Jeg har tenkt å gjøre mer ut av dette, men jeg må spare opp krefter til dette først, da jeg regner med masse motstand fra moderne "ekseperter"...?
Teoretisk ikke nødvendig, bortsett fra at duoservo-bremsene er så følsomme for å trekke skjevt. Og noen EU-testere har så følsomt utstyr at det slår skjevt ut selv om alt er ok.
Skal disse bremsene bli 100 må båndene slipes til tilnærmet samme diameter som tromlene. Og hvem gjør det? Skal det være nødvendig?
Jeg har diskutert dette med flere, men "ungdommen" som har ubetydelig kjennskap til trommelbremser, måler gamle bremsesystemer opp mot skivebremser på nyere biler!
Jeg har tenkt å gjøre mer ut av dette, men jeg må spare opp krefter til dette først, da jeg regner med masse motstand fra moderne "ekseperter"...?
Re: konverteringssett til skivebremser pv
Her leveres det jo et sett til bakbremsene for de som da har håndbrekket til duoservo bakbremser. Spørsmålet er om en vil få trøbbel med godkjenningen om en kjøper det konverteringssettet. Ble f.eks Amazon f.eks levert med skiver også bak noen gang?
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: konverteringssett til skivebremser pv
Tror ikke Amazonen kom med skiver bak nei....
Min 69 hadde tromler og 70 var siste året for Amazonen.
Men jeg vurderer Amazonens bakbremser, da de er mer stabile enn duoservobremsene.
Jeg hadde jo bremseskjold liggende, men de havnet nok hos skroten...
Nå er det jo sånn at man ikke trenger noe før det er blitt kastet.
Min 69 hadde tromler og 70 var siste året for Amazonen.
Men jeg vurderer Amazonens bakbremser, da de er mer stabile enn duoservobremsene.
Jeg hadde jo bremseskjold liggende, men de havnet nok hos skroten...
Nå er det jo sånn at man ikke trenger noe før det er blitt kastet.