Torbo2s Duett
Re: Torbo2s Duett
Lurer forresten på framgangsmåten for å få bilen godkjent bevaringsverdig? Det er vel ikek helt automatikk i det?
Noen som ha sjekket?
Noen som ha sjekket?
Der var bilen min gitt: (nesten)
Det var der jeg vokste opp...
Det var der jeg vokste opp...
Tenkte litt på tanken, men det blir vel med tanken i dag også? Surt og rått vær... Tror jeg må være inne å holde katten med selskap, som også valgte innedag i dag. Men en vakker dag....
Ifølge 445 må nok tanken ned... Han hadde to tanker med samme feil.
Å tenke to tanker gjør det ikke bedre... Da må det kvinnfolk til, har jeg hørt?
Ifølge 445 må nok tanken ned... Han hadde to tanker med samme feil.
Å tenke to tanker gjør det ikke bedre... Da må det kvinnfolk til, har jeg hørt?
Gi nå katten i katten og kom deg ut i verkstedet!
Ned med tanken og sjekk om loddingene er tette.
Ned med tanken og sjekk om loddingene er tette.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Fytti katta som det regnet i dag! Kanskje ut i morgen?
Har du vannskrekk må det vel være tørt og godt på verkstedet?
Ha en fin kveld, og lykke til med morgendagens prosjekter.
Ha en fin kveld, og lykke til med morgendagens prosjekter.
Vell vell, ?? Dette kan sikkert oppfattes om en unskylding, men jeg vil gjerne ha porten åpen når jeg holder på med dette.
Jeg må jo tappe tanken osv. og drive med "kopper og kar" for å sikre bensinen før jeg tar ned tanken.
Og når regnet driver inn og lager fukktighet der inne med to andre biler, er dette direkte usunt for de andre bilene, tenker jeg.
Men jeg skjønner at du 445 er utålmodig for å få greie på om det er samem sak som du har opplevd?
Ser i morgen, hvis det ikke er 100 telefoner og mail som jeg må svare på? Vet jo aldri... ?
Må jo passe på katten også! Mye man må.....
Jeg må jo tappe tanken osv. og drive med "kopper og kar" for å sikre bensinen før jeg tar ned tanken.
Og når regnet driver inn og lager fukktighet der inne med to andre biler, er dette direkte usunt for de andre bilene, tenker jeg.
Men jeg skjønner at du 445 er utålmodig for å få greie på om det er samem sak som du har opplevd?
Ser i morgen, hvis det ikke er 100 telefoner og mail som jeg må svare på? Vet jo aldri... ?
Må jo passe på katten også! Mye man må.....
Ja det er en lite morsom jobb å tømme tanken for bensin. Hvis du hadde hatt en elektrisk bensinpumpe så kunne du kanskje koblet til en annen slange etter denne og tømt tanken på den måten?
Jeg hadde stor nytte av en båtmotortank. Stor og flat og rommet snaue 30 liter.
Jeg hadde stor nytte av en båtmotortank. Stor og flat og rommet snaue 30 liter.
DET kan du gjøre når det er 1 meter snø på utsiden av huset og du har blitt pensjonist på heltid med eneste anvar å ha nok ved til ovnen. Er ikke der ennå vel?Torbo2 wrote:Må jo passe på katten også! Mye man må.....
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Kjenner jeg han rett så er han i full gang med dreiebenken, eller grubler på avanserte dreiemetoder.
Jeg vet f.eks bare om to som kan dreie firkanthull. Den ene er Torbo2 og den andre er Petter Smart
Jeg vet f.eks bare om to som kan dreie firkanthull. Den ene er Torbo2 og den andre er Petter Smart
Hei hvis du kutter et 200 l oljefat som star pa ende, tilpasse hoyde gar det ganske greit
Reodor57 wrote:DET kan du gjøre når det er 1 meter snø på utsiden av huset og du har blitt pensjonist på heltid med eneste anvar å ha nok ved til ovnen. Er ikke der ennå vel?Torbo2 wrote:Må jo passe på katten også! Mye man må.....
DET ER LENGE TIL!
Takker for tips! TAnken kom nesten ut av seg selv. jeg bruke en plastslange og lot den renne nesten tom mens jeg skrudde av festeskruene. Sikret med jekken og når jeg slapp jekken ned kom den ned med et plump.
Å jo da... Det var spor etter lekkasje rundt påfyllingsrøret. Da må jeg fyre opp loddebolten. Ikke noen flammer der. Har hørt at det ikke er så smart.
Nå ligger den tom til neste økt.
Må jobbe noen dager denne uken også - ikke bare bil-hygge .....
Å jo da... Det var spor etter lekkasje rundt påfyllingsrøret. Da må jeg fyre opp loddebolten. Ikke noen flammer der. Har hørt at det ikke er så smart.
Nå ligger den tom til neste økt.
Må jobbe noen dager denne uken også - ikke bare bil-hygge .....
Denne jobben er en fryktelig tidstyv.Torbo2 wrote:Må jobbe noen dager denne uken også - ikke bare bil-hygge .....
HUSK og fylle tanken med vann uansett for og minske gassvolumert og blas ut resterende gassen med trykkluft