Hei! nokon som har tips til å få orden på denne? Har hørt det går an å bruke aluminiums papir og vaten? brukte Autosol i fjord, og ser sånn ut idag
det lettaste er vel å kjøpa nytt men syns prisen er litt i overkant
Noe som kan fungere er å polere den opp en gang til med metallpolish og drill med filtskive. Evt bruke et egnet sett for metallpolering. Deretter vaskes det hele med aceton og en bruker en tokomponent klarlakk eller lignende. Viktig at fuktighet ikke går igjennom lakken. Derfor tokomponent. Rustfritt er vel ellers det beste, om en får tak i til denne modellen. Jeg vet det lages, men ikke om det tas inn til Norge.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Takk for tipsene, prøvde trikset med alu,folie og vann.. ja det funka men vart ikkje heilt nøgd.
med tokomponent klarlakk til slutt tipset var kankje ikkje så dumt får prøve det til veka igjen!
Vet ikke om jeg hadde giddet den jobben. Gammel støtfanger må da slipes ned og lakkes før filmen legges på. Dette for å stoppe rusten da den ellers vil lage bobler under filmen. Med den prisen er du også ca halvveis til fullt støtfangersett i rustfritt stål...
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Reodor57 wrote:Vet ikke om jeg hadde giddet den jobben. Gammel støtfanger må da slipes ned og lakkes før filmen legges på. Dette for å stoppe rusten da den ellers vil lage bobler under filmen. Med den prisen er du også ca halvveis til fullt støtfangersett i rustfritt stål...
den prisen er for 30 meter, får kjøpt metervis for 100 kroner..
men, ja det blir ein del grunnarbeid uansett ser det ut som