Mulig jeg går for langt inn i problematikken. Men det kan jo gi pluss på erfaringsskalaen?
Fjærer og øvrig tilpasning er ok. Foreløpig ligger det an til at det er feil med trommel. Den avanserte finslipingen som står i boka har ikek vært nødvendig før. Men jeg har vært nøye med tilpasning av sko mot trommell. Det kan lugge fælt før de få slitt seg til.
Men i mitt tilfelle har er det stabilt stabil feil.. Selv om den er liten..
Mulig at den duoeffekten kan gi oval slitasje i tromlene på grunn av vibrasjon. Oalitet er nevn i manualen. Tenkte kanskje urundhet var mest vanlig, men det var på den ene reservetrommelen. Og den som stå på bilen er 0,25 mm oval. Altså merslitt på to punkter i omkretsen.
Den ene reservetrommelen var godt innenfor tolereansen så det går på PVen til helgen.
Da har jeg altså to tormler som må dreies....
De skal på Duetten selv om bremsene er bra på den. Men det er litt tynne i godset tror jeg... Det var jo derfor jeg skaffet meg reservetromler for et par år siden. og at den ene er skjev er ikke så lett å reklamere på nå...
Slik ser oppspenningsverktøyet ut i andre enden. Girolje i tuppen for å unngå skjæring:

Hvorfor skal slike firkantrør bare ligge å slenge? Måtte skjeære lagerholderen litt på skrå for å få plass til måleklokka....