hei og hå alle sammen. Da har man endelig en grunn til å bli medlem her blitt eier av 2 stk prosjekt pver. en 53 og en 59.
53n er desverre så rusta at det er nok ikke no håp for den. dette blir en donorbil til 59n som er mye bedre karosserimessig.
har ett par kjappe spm. sikkert ikke bare jeg som syns at delte ruter er mye finere på pv, så spm er om det er mye jobb og sveise inn rutene fra 53n? kanskje det lønner seg og ta et komplett takbytte?
bilder av glisa: har desverre bare ett bilde av 53n.
sveise inn delte ruter i 1959mod?
Re: sveise inn delte ruter i 1959mod?
Velkommen på forumet og gratulerer som PV-eier.
Her inne finner du mange som vet mye om mangt.
Håper også du melder deg inn i PV-klubben. I tillegg til et flott klubb-blad får du muligheter til å være med på hyggelige og nyttige treff.
Når det gjelder ditt konkrete spørsmål er jeg ikke sikker på hva som er minst jobb.
Kanskje du har lyst til å ta en tur til Oslo&Akershusavdelingens mekke og smøretreff i morgen?
Der kan du treffe "likesinnede" som har mye erfaring med PV/Duett.
Her inne finner du mange som vet mye om mangt.
Håper også du melder deg inn i PV-klubben. I tillegg til et flott klubb-blad får du muligheter til å være med på hyggelige og nyttige treff.
Når det gjelder ditt konkrete spørsmål er jeg ikke sikker på hva som er minst jobb.
Kanskje du har lyst til å ta en tur til Oslo&Akershusavdelingens mekke og smøretreff i morgen?
Der kan du treffe "likesinnede" som har mye erfaring med PV/Duett.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: sveise inn delte ruter i 1959mod?
Hei og velkommen til forumet.
Tror du kan støte på en del utfordringer ved bytte av vinduer. Etter hva jeg har fått vite av en oppretter som har drevet med disse bilene i en årrekke, så er ikke karosseriene helt like selv om de på mange punkter er det også. Passformen kan derfor bli en utfordring. Ta ihvertfall grundige mål på forhånd, og ikke stol på naturlige kuttelinjer i karosseriet. Er redd du må skifte hele taket fra bakkant av panseret til toppen på bagasjelokket, om lengden her er riktig. Mener å huske at 544 har en litt annen buing på taket enn 444. 444 karosseriet ble endret i 1954 til hel bakrute, men denne er mindre enn den på 544 karosseriet. 544 er en 5 seter mot 444 som er en 4 seter. Tror de her endret takhøyden noe i tillegg til bredden i baksetet når de gikk over fra 444 til 544. (Bredden ble endret ved å fjerne armelene.) Uansett vær forsiktig så du ikke står der med to ødelagte karosserier, og en skrotbar fremtidig fin bil.
Tror du kan støte på en del utfordringer ved bytte av vinduer. Etter hva jeg har fått vite av en oppretter som har drevet med disse bilene i en årrekke, så er ikke karosseriene helt like selv om de på mange punkter er det også. Passformen kan derfor bli en utfordring. Ta ihvertfall grundige mål på forhånd, og ikke stol på naturlige kuttelinjer i karosseriet. Er redd du må skifte hele taket fra bakkant av panseret til toppen på bagasjelokket, om lengden her er riktig. Mener å huske at 544 har en litt annen buing på taket enn 444. 444 karosseriet ble endret i 1954 til hel bakrute, men denne er mindre enn den på 544 karosseriet. 544 er en 5 seter mot 444 som er en 4 seter. Tror de her endret takhøyden noe i tillegg til bredden i baksetet når de gikk over fra 444 til 544. (Bredden ble endret ved å fjerne armelene.) Uansett vær forsiktig så du ikke står der med to ødelagte karosserier, og en skrotbar fremtidig fin bil.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: sveise inn delte ruter i 1959mod?
Snakket med noen om dette på smøretreffet på lørdag.
De mente du ville få store utfordringer - spesielt siden dashbordet er helt annerledes utformet.
De mente du ville få store utfordringer - spesielt siden dashbordet er helt annerledes utformet.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: sveise inn delte ruter i 1959mod?
Takk for alle svar.. Har hørt litt rundt om akkurat dette jeg også, å jeg dropper nok dette mtp mye tilpasninger..
Re: sveise inn delte ruter i 1959mod?
Hvordan ser prosjektplanene ut for vinteren?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: sveise inn delte ruter i 1959mod?
Heisann.. Prosjektet står litt på vent for tiden. mye jobbing å lite tid i garasjen er såvidt igang med å pusse bilen ned. håper på å få tatt entur i helga.
Re: sveise inn delte ruter i 1959mod?
Har du bestemt deg for å pusse opp 59-modellen?
Er den andre helt bortenfor all redning?
Er den andre helt bortenfor all redning?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: sveise inn delte ruter i 1959mod?
53n har blitt påkjørt bakfra. Må bytte nesten hele bakparten isåfal, samt at den er veldig rusta. Men den er jo en go kandidat til prosjekt nr 2 når jeg er ferdig med den andre! den er satt i tørr garasje der 59n sto før jeg henta den ut!