Tenkte ikke at slikt var handelsvare! Og bare 156 kr. per stk, er det mulig! Og fra kvalitetsprodusenten Sjöberg!
Hadde jeg visst det, så hadde jeg nok kanskje kjøpt der.
Men det er jo morsomt når en pen overeflate dukker opp og stemmer med målene (som jeg ikke hadde).
Men jeg fikk da en utfordring. Skal jeg være pirkete, så kan jeg kanskje lage dypere riller på klemsiden? Men jeg ser åssen det går først. Men det blir med fila, og det tar tid, og tiden skal jeg bruke til annet nå for tiden.....
Mine ble 19,5 x 19,5 x 150 mm. (20 mm hull). Da gikk de uten slakk i hullene, men med fjær faller dem ikke ned.
Jeg måtte også dreie vinkler på toppen av klemmene:
I dag må jeg overhale bensinpumpa til min eldste sønns bil, en Renault 4. Bensinen siger tilbake, og jeg håper nye pakninger kan gjøre susen? Ellers må jeg inn med "backventil" (enveisventil). De en en "billig" elektrisk pumpe nå, som sitter i serie med den originale, og den kan jkøres manuelt om bilen har stått lenge. Har den stått veldig lenge, noe det også gjør, klarer ikke den elektriske pumpa heller å trekke fram bensinen på grunn av luft i systemet. Mulig jeg legger opp et "barometerrør"/-slange i en sløyfe opp og ned slik at bensinen ikke renner tilbake til tanken. Vet ikke om det virker i praksis, men det skal prøves om det ikke er tilstrekkelig med overhaling av pumpa...
Ikke like bra å suge fram moderne bensin med biotilsetninger som gjør at bensinen svir i munnen. Det blir mer spytting.... Og sikkert ikke sundt, da den kan blande seg med blod og spytt. Sikker både kreftfremkallende, og mye annet som miljømyndighetene ikke har hatt i sine tanker.
Men nå for tiden er de mest opptatt av de "glemte" NOX-utslippene, som også var der når noen bilimportører "frelste" myndighetene med å skryte dieselbiler, med lave CO/CO"-verdier, opp i skyene. Og myndighetene gikk fem på...
Ser samme tendenser nå angående (bil-) radio, hvor NRK har skrytt DAB opp i skyene, og myndighetene allerede har gått fem på. Fått bevilget ekstra midler pluss økte lisenskroner som hvermannsen kanskje ikke har registrert?
Men når tilleggsregningene kommer, i tillegg til de milliardene det allerede har kostet oss!, må vi vel punge ut med radioavgift!? "Det koster jo så mye å drifte"! Vil vi nok få høre....?
Det faller jo så naturlig for oss å betale avgifter for alt mulig. Beklager frustrasjonen, men jeg blir så lei av at myndightene ikke spør hva folk vil ha, bare tvinger fram. I Sverige spurte de folket om DAB, og praktisk talt ingen ville ha det. Ergo ble det forkastet. Sånn skal det låte! Så sparte svenske myndigheter noen milliarder der....!
Sjekk http://www.lafmleve.no
Men nå må jeg ta meg sammen og konse på de gamle gode bilene. Nå er lunsjen over og jeg må vel se å få satt på den myke listen rundt døren på venstre side. Og oljeskift på bobilen... Det får holde på en "hviledag"...? Er tross alt en gammel vestlending.