Originalpietister må lukke øynene nå Her er et firma som tilbyr adaptersett for å putte VW-diesel i PV, Amazon m.fl: http://smt.nu/default.asp?Expand=20&Display=22
Noen i Norge som har forsøkt dette i praksis? Skulle vært artig å vite! Har sett bilder at det er gjort i Epa-traktorer i Sverige.
Firmaet tilbyr også adaptersett for å putte inn 5-trinns M-46/47-kasse fra 240: http://smt.nu/default.asp?Expand=20&Display=34
VW-motor eller 5-trinnskasse i PV'n?
VW-motor eller 5-trinnskasse i PV'n?
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
1957 Volvo PV 444
Re: VW-motor eller 5-trinnskasse i PV'n?
VW diesel vil jeg nok definitivt ikke ha i Duetten, men det hadde kanskje vært interessant med en 5-trinns kasse.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: VW-motor eller 5-trinnskasse i PV'n?
Spørs om ikke det er nødvendig med noen inngrep med platesaks og sveiseapparat for å få plass...?445 wrote:VW diesel vil jeg nok definitivt ikke ha i Duetten, men det hadde kanskje vært interessant med en 5-trinns kasse.
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
1957 Volvo PV 444
Re: VW-motor eller 5-trinnskasse i PV'n?
Er redd for det, og i så fall blir det ikke aktuelt.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen