Tidvise klikk fra startmotor
Re: Tidvise klikk fra startmotor
Har snakket med SverreL og overlevering skjer på Nøtterøy førstkommende mandag Tusen takk for hjelpen!
Rapport følger etterhvert (travle dager fremover der det ikke blir rom for mekking...)!
Rapport følger etterhvert (travle dager fremover der det ikke blir rom for mekking...)!
Volvo 445 Skåpvagn 1957
Har du fått feilsøkt noe mer?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Hei, var hos Sverre igår og hentet startmotoren. Satser på å få montert den idag. Rapport følger..
Volvo 445 Skåpvagn 1957
Da får jeg håpe at den "nye" er i orden, og at det er starteren som er problemet.
Gleder meg til rapport.
Gleder meg til rapport.
Da er den nye starteren på plass: den virket Den var noe slappere enn den andre jeg hadde, men er antakelig noe mer pålitelig. Takk for hjelpen alle dere som gjorde dette mulig
Volvo 445 Skåpvagn 1957
Flott at den fungerte. Håper at den fortsetter med det, og at du får en fin sesong videre.
Har demontert en starter jeg hadde som virket dårlig. Da jeg åpnet den datt det ut to halvmåneformede bakelittbiter. Disse er deler fra rotorbremsen. I tillegg kom det ut to skiver, en liten og en stor. Det skal visst være fjærer mellom bakelittbitene. Tror dere jeg kan erstatte fjærene med fjærer fra kulepenner? Og, i hvilken rekkefølge skal dette monteres, bakelitt stor skive, liten skive? Og dersom jeg får dette på plass, hvordan skal rotorbremsen klare å bremse rotoren?
- Attachments
-
- rotorbrems.jpg (33.33 KiB) Viewed 9432 times
Volvo 445 Skåpvagn 1957
Hjelper denne tegningen noe?
Har fått tips om at fjærene må være kraftigere enn kulepennfjærer. Bremseskoa og rotoren "festes" i hverandre vha en liten tapp på rotoren - da forsto jeg at dette faktisk kan virke som en brems Den lille skiva på bildet er fremdeles et mysterium..
Volvo 445 Skåpvagn 1957
Hei,
Jeg har en sprengtskisse av en B16 starter liggende på telefon. Kan sende deg den som en MMS dersom det vil hjelpe deg.
Jeg har en sprengtskisse av en B16 starter liggende på telefon. Kan sende deg den som en MMS dersom det vil hjelpe deg.
Konklusjonen er at den lille skiva ikke hører hjemme i starteren.. Ihvertfall ikke i det området nede ved rotorbrems.
32 er den store skiva
30 - 31 er rotorbrems.
32 er den store skiva
30 - 31 er rotorbrems.
Volvo 445 Skåpvagn 1957