Ja, det er fint nå for tiden! Men det var jammen på tide. Første halvdel av juni var bare iskald nordavind og snøbyger helt ned på 2-300 moh.Flott vær dere har her oppe gitt!
Torbo2s Duett
Re: Torbo2s Duett
I helgen fikk jeg endelig gjort noe mad baklysene.
Bilen hadde VW K70-lykter, som trolig ble satt inn for å kjøre sikkert med Duetten som bruksbil, eller for å sette særpreg på bilen?
Det bør jeg vel finne ut av? Men bakparten er noe forandret ellers også, bakluka er "sveiset igjen" og det er laget luke i bunn av bagasjerommet i stedet.
Bra på noen måter, men helt originalt er det ikke. Han som utførte jobben synes nok det er både originalt og en forbedring?
Nok om det:
Jeg satte i gang. laget en pappmal i de store originale VW-hullene og tilpasset to plater som jeg sveiste inn butt i butt. I mm plate.
Deretter lagde jeg nye "baklyktebokser" av 1 mm plate her også.
Hull i denne lagde jeg etterpå:
Som mal her brukte jeg målene fra en gammel lampeboks, hvor selve baklyktene skal inn.
Stort og lite hull:

Så litt sparkling og så skal det grunnes og lakkes:

Det var så langt. Mer får jeg ikke gjort før i august, etter ferien - del to.
Så har jeg bestilt ny lykteinnmat til den andre siden. Glass og ringer har jeg....
En er er oppgradert og helt ok:

Den lyser i alle fall på kjøkkenbordet:
To tusenmetere ble også montert. De ble hurtigmongert og går sammen med hovedlysene uten bryter, men relé fikk jeg på plass.
Det var jo to hull i støtfangeren så da passet de greit inn på den midtre støtfangerdelen. Det hadde sikkert vært minst lke bra og hatt dem utenfor grillen, men da ville det tatt litt mye tid, med tilpassing av fester osv. Mulig at jeg gjør det en gang jeg får god tid? Men jeg hater å borre i karrosseri og støtfanger, så jeg måtte jo lagd nye fester som går til støtfangerfestene.
Bilen hadde VW K70-lykter, som trolig ble satt inn for å kjøre sikkert med Duetten som bruksbil, eller for å sette særpreg på bilen?
Det bør jeg vel finne ut av? Men bakparten er noe forandret ellers også, bakluka er "sveiset igjen" og det er laget luke i bunn av bagasjerommet i stedet.
Bra på noen måter, men helt originalt er det ikke. Han som utførte jobben synes nok det er både originalt og en forbedring?
Nok om det:
Jeg satte i gang. laget en pappmal i de store originale VW-hullene og tilpasset to plater som jeg sveiste inn butt i butt. I mm plate.
Deretter lagde jeg nye "baklyktebokser" av 1 mm plate her også.
Hull i denne lagde jeg etterpå:
Som mal her brukte jeg målene fra en gammel lampeboks, hvor selve baklyktene skal inn.
Stort og lite hull:

Så litt sparkling og så skal det grunnes og lakkes:

Det var så langt. Mer får jeg ikke gjort før i august, etter ferien - del to.
Så har jeg bestilt ny lykteinnmat til den andre siden. Glass og ringer har jeg....
En er er oppgradert og helt ok:

Den lyser i alle fall på kjøkkenbordet:
To tusenmetere ble også montert. De ble hurtigmongert og går sammen med hovedlysene uten bryter, men relé fikk jeg på plass.
Det var jo to hull i støtfangeren så da passet de greit inn på den midtre støtfangerdelen. Det hadde sikkert vært minst lke bra og hatt dem utenfor grillen, men da ville det tatt litt mye tid, med tilpassing av fester osv. Mulig at jeg gjør det en gang jeg får god tid? Men jeg hater å borre i karrosseri og støtfanger, så jeg måtte jo lagd nye fester som går til støtfangerfestene.
Utsikt fra Helgelandskysten - natt og dag:

Det var da noe, dette er vel ikke helt på riktig plass, men jeg satser på at det ikke forstyrrer med litt variasjon her inne?

Det var da noe, dette er vel ikke helt på riktig plass, men jeg satser på at det ikke forstyrrer med litt variasjon her inne?
Se der ja!
Det skal bli godt å få bort VW-lyktene fra Duetten.
Det skal bli godt å få bort VW-lyktene fra Duetten.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Så kom de nye lykteholdere på og ny lakk.

Og de gamle gode lyktene passet gitt:
Så er det bare støtfangerdelene igjen. Men det kom noe i veien, så det blir utsatt....
Men det er "planke"...

Og de gamle gode lyktene passet gitt:
Så er det bare støtfangerdelene igjen. Men det kom noe i veien, så det blir utsatt....
Men det er "planke"...
Jeg trenger forresten å vite hvor stort mellomrommet er fra lyktene eller lykteholderne og ned til støtfangeren. Det er ikke noen hull bak der, og jeg vil ha det så originalt som mulig.
Sølvreflektorene som er på høyre side fungerte forresten bra....
Sølvreflektorene som er på høyre side fungerte forresten bra....
Regner med at K70-entusiastene står i kø for å sikre seg de gamle baklyktene?
K70 hadde for øvrig et mulig ufortjent rykte som drittbil. Det påstås at problemet var at VW-verkstedene var mer vant til å mekke i den andre enden av bilen...
Her er en til salgs, forresten...
K70 hadde for øvrig et mulig ufortjent rykte som drittbil. Det påstås at problemet var at VW-verkstedene var mer vant til å mekke i den andre enden av bilen...
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
1957 Volvo PV 444
Jeg kan godt måle hos meg, men de er også ettermonterte. Boret hull med nerver i høyspenn.Torbo2 wrote:Jeg trenger forresten å vite hvor stort mellomrommet er fra lyktene eller lykteholderne og ned til støtfangeren. Det er ikke noen hull bak der, og jeg vil ha det så originalt som mulig.
Best om du får mål fra en med originalbil.
Hei!
Sender deg et bilde med avstanden mm
Sender deg et bilde med avstanden mm
Supert! Da ser jeg på dette.
Det er ut som jeg må/ bør ha litt større avstand fra karosseriet? Der legger jeg imellom noen skiver.
Det er ut som jeg må/ bør ha litt større avstand fra karosseriet? Der legger jeg imellom noen skiver.
Eller noen harde gummipakninger?Torbo2 wrote:Det er ut som jeg må/ bør ha litt større avstand fra karosseriet? Der legger jeg imellom noen skiver.
VW måtte vel finne ut hvorfor andre valgte vannkjøling på motorene? Syns å huske at det var noen vannlekkasjer, og forklaringen var at både fabrikken og verkstedene ikke hadde erfaring med dette...hlyshaug wrote:Regner med at K70-entusiastene står i kø for å sikre seg de gamle baklyktene?
Muligens litt ufint å legge ut denne nå når andre har sagt de kan bidra med bilde og mål. En vil uansett få et mål på om alle biler er like.. Gikk nemlig akkurat forbi bilen i arbeidshøyde så kunne ikke unnvære å se det. Bildet er fra en original rustskadedel på min 445 som er nennsomt tilpasset. Festene stemmer med de originale støtfangerne bak, så når jeg nå skal ha på de nye rustfrie, så er det evt de som må tilpasses. Mål fra indre skruehull ned til støtfangerfestet er 10cm fra samme skruehull og ut er det også 10cm. På siden av bilen er det 5cm ned til senter hull ifra innsiden av falsen i skjermen.
Håper det var forståelig
.
Håper det var forståelig
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Hei!
Reodor var fortere enn en gammel gutt, hehe. Men jeg har akkurat eksakt samme 50mm og 100mm. Bilen min trengte ikke rustsveising her da jeg begynte med restaureringen for 25 ar siden. ( Men en hel del andre plater trengtes a bytte ut...) Jeg har de originale stotfangerdeler nykrommet, passer perfekt.
Reodor var fortere enn en gammel gutt, hehe. Men jeg har akkurat eksakt samme 50mm og 100mm. Bilen min trengte ikke rustsveising her da jeg begynte med restaureringen for 25 ar siden. ( Men en hel del andre plater trengtes a bytte ut...) Jeg har de originale stotfangerdeler nykrommet, passer perfekt.
Hei og takk for info!
Er litt usikker på dette: Mål fra indre skruehull ned til støtfangerfestet er 10cm fra samme skruehull og ut er det også 10cm.
Mål fra lykteboksen og ned til støtfanger var det jeg tenkte på. Min er gjort om litt bak, så da kan det være annerledes?
Det kan virke som om det kan være fra 0,5 til 1 cm fra kanten over støtfangeren?
Får jeg det målet, sier resten seg selv.
Er litt usikker på dette: Mål fra indre skruehull ned til støtfangerfestet er 10cm fra samme skruehull og ut er det også 10cm.
Mål fra lykteboksen og ned til støtfanger var det jeg tenkte på. Min er gjort om litt bak, så da kan det være annerledes?
Det kan virke som om det kan være fra 0,5 til 1 cm fra kanten over støtfangeren?
Får jeg det målet, sier resten seg selv.