Roger sin PV Sport!

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
Post Reply
PV-Sport

Re: Roger sin PV Sport!

Post by PV-Sport »

Måtte krype til korset og montere Weberforgasser igjen... var på et kveldstreff i gårkveld, og bilen gikk da veldig dårlig på tomgang. Etter en stopp i byen var det et sabla liv å få start igjen.
Tok testen med å spraye startgass på spjeld-akslingene på SU'ene når jeg kom hjem... og motoren fusket bare jeg nærmet meg med startgassen. Så nå får jeg bruk for overhalingssettet jeg kjøpte i vinter.
De trekker falskluft i store mengder rundt opplagringen på spjeldakslene. I mellomtiden får Webern gjøre jobben, kan jo ikke la bilen stå stille! :-)
Det er ikke samme gassresponsen som med SU, men nå sviver den som en drøm på tomgang, og det er bare å rusle rundt i bygatene på 3-gir uten å røre gassen :-)

Image

Image

Et bilde fra treffet/kjøreturen i gårkveld:

Image

15 biler møtte i det fantastiske sommerværet vi har på Helgeland for tiden! 27 grader i skyggen passer fint for cruising og is-spising!
Artig med så mye forskjellig samlet. Bilene som deltok var av merkene Ford, Volvo, Chevrolet, NSU, Mazda, Thriumph, Bentley Audi og BMW.
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Overhaling av SU pågår! :D
Bensindunsten brer seg i huset... godt man er ungkar hehe

Image
445

Post by 445 »

Håper du legger ut en utførlig rapport fra denne renoveringen.
Skal gjøre samme jobb til vinteren.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Skal forsøke å legge ut litt info etterhvert som det er framgang. Har ikke hatt så mye tid til forgasserne enda.
Det er egentlig ganske rett fram å demontere de. SU er en meget enkel konstruksjon.
Opplagringsforingene for spjeldakslene har jeg ikke fått ut enda.

Image

Fant en film på youtube, hvor en kar beskriver at han skrudde inn et gjengestål i foringene, og banket de ut ved å slå på gjengestålet. Skal prøve dette etterhvert.
En annen utfordring er armen på spjeldakslene. Her må jeg borre hull i enden på spjeldakslen og banke inn en låsepinne.
Har bestillt nye armer og nye låsepinner hos Jørgenrud, men de har ikke dukket opp enda.
Syns egentlig disse burde fulgt med i overhalingssettet.

Image

Nytt ventildeksel og nytt oljepåfyllingslokk i krom pynter nå opp i motorrommet :D

Image
nila61

Post by nila61 »

....nydelig....
445

Post by 445 »

Hvordan går det med SU-ene?
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Pga diverse helsemessige utfordringer, så har forgasserne fått ligge i fred på bordet sitt i vinter. Håper på ny giv når våren kommer snikende, og bilen kommer ut fra vinterlagring :-)
445

Post by 445 »

Håper det går bedre med helsa.
Hvordan går det med våren, har du mye snø og elendighet fortsatt?
Torbo2

Post by Torbo2 »

Er det en totrinns Weber eller Solex du har under det fine filteret?
Min Amazon ble veldig kjapp med en totrinns Weber. En stund hadde jeg større halsringer og store dyser for å se hva jeg fikk ut. Å joda jeg fikk mye ut, men det gikk med litt mye bensin også. Og så skjedde det en feil med bakhjulene. Det røk så fælt om jeg ikke passet på!
Så jeg gikk tilbake til 32/36 halsringer. De store var vel 38 eller 40? De er pakket ned i en eske, og de må jeg vel levere til han som kjøpte Amazonen, når jeg tenker meg om? Hadde glemt det...
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Hvordan går det med våren, har du mye snø og elendighet fortsatt?
Nei her på midt-og sør-Helgeland har det vært den mest snøfattige vinteren i manns minne... Har kjørt på bare veier nesten hele vinteren. Har hatt vårfølelse en måneds tid nå.
Men orker ikke hente ut PV'n riktig enda, selv om det frister veldig 8). Ei frostnatt, eller et lite snødryss, så er de ute og tømmer salt på veiene :evil: . Vil helst skåne bilen for denslags.
Er det en totrinns Weber eller Solex du har under det fine filteret?
Det er en totrinns Weber ja. Vet ikke dataene på den, men den kommer fra forsvaret ifølge forrige eier på bilen.
Går bra med denne også, motoren er skikkelig sterk på tomgang (muligens derfor disse forgasserne ble brukt i beltevognene og volvo-jeepene i forsvaret?).
Men gassrespons og lydbildet er mye finere med to SU'er montert :-)
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Litt snacks til PV'n dukket opp i posten i går :-) Har hatt liggende ei slik Marchal lykt lenge, og fikk endelig tak i et par til.
Tips til patent for å få de festet på bilen mottas med takk! :roll:
Image
bilfrik

Post by bilfrik »

flatjern som er runda av etter fronten på bilen og skrudd fast i støt fanger festene 7 til 8 mm flatjern borra 4 hull som er tilpassa til 4 lykter på 20 cm .kommer til bake med bilde av innfestinger og nær bilde av flatjernet jeg syntest det blir bra kan lakkere det eller forkromme det etter som man vil Ett firma har laga det for meg viss intresse kan det lages flere.
Attachments
lys
lys
DSC_1227.jpg (22.49 KiB) Viewed 15773 times
445

Post by 445 »

PV-Sport wrote:Tips til patent for å få de festet på bilen mottas med takk!
Skal du bruke alle 3, eller bare 2?
PV-Sport

Post by PV-Sport »

Skal du bruke alle 3, eller bare 2?
Tenkte å bruke alle tre ja, hvis jeg finner et feste som egner seg.
Det festet som bilfrik nevner, ser kanskje ut til å kunne tilpasses til den bruken.
Ser fram til nærbilder av det :D
445

Post by 445 »

PV-Sport wrote:Ser fram til nærbilder av det :D
Skal finne frem noen bilder fra siste smøretreff i Oslo&Akershusavdelingen. Tror det var et par biler med mye lys der.
Post Reply