Da samles innkjøringsspon der i stedet for at mikrospon sirkulerer i motoren.
Når det slites litt her og der, så vil jo de yrsmå metallpartiklene, som stammer fra f.eks. kammen, men mest fra sylindrene, havne i olja...

Har du gjort deg noen tanker om hvilken effektøkning du har fått ut av denne renoveringen (frisk kam, nytt og "høvlet" topplokk,etc)?Torbo2 wrote:Kammen ble byttet til ny D-kam, samme som før. Det ville vært uansvarlig å satt inn den gamle igjen, da det kunne se ut som den var slitt igjennom herdingen. Og da går det fort nedover videre.
Så fikk den en fin forskyvning fram noen grader.
Har også hørt om noen som setter en kraftig magnet på bunnpanna, men det er sikkert smartere å sette den på oljefilteret.Torbo2 wrote:Må også nevne at jeg satte på en kraftig magnet på oljefilteret. Da samles innkjøringsspon der i stedet for at mikrospon sirkulerer i motoren.
Det tror jeg på....445 wrote:Har også hørt om noen som setter en kraftig magnet på bunnpanna, men det er sikkert smartere å sette den på oljefilteret.Torbo2 wrote:Må også nevne at jeg satte på en kraftig magnet på oljefilteret. Da samles innkjøringsspon der i stedet for at mikrospon sirkulerer i motoren.
Ikke like lett å tømme bunnpanna....
445 wrote:Har du gjort deg noen tanker om hvilken effektøkning du har fått ut av denne renoveringen (frisk kam, nytt og "høvlet" topplokk,etc)?Torbo2 wrote:Kammen ble byttet til ny D-kam, samme som før. Det ville vært uansvarlig å satt inn den gamle igjen, da det kunne se ut som den var slitt igjennom herdingen. Og da går det fort nedover videre.
Så fikk den en fin forskyvning fram noen grader.