Takker for tilbakemeldinger, folkens. Det er hyggelig.
Oppdatering hver søndagskveld? Ja, jeg har prøvd på det i det siste. Passer bra å avslutte helga med oppsummering
Jeg har fortsatt med platearbeidet denne helga også. Den største jobben var å få tilpasset åpningen til bakluka. Skikkelig tidkrevende.
Akkurat der skjøten vises på bildet, er også skjøten fra den gamle reparasjonen. Der ble det brukt tinn, det vises godt på de første bildene. På innsiden var det også et tykt lag med tinn, så jeg ventet at det ble litt jobb. Gjett hva som kom frem etter hvert som jeg smeltet bort tinnet.. (beklager noen dårlige bilder)

Plata hang i noen punkter, hvertfall. Men dette måtte jo bort alt sammen.
Bretting av pappmal for grovkapping av plate.
Så er det massasje av den nye platebiten til den passer sånn noenlunde. Samtidig må det prøves bakluke og skjerm med jevne mellomrom.
Til slutt ble ikke pasningen så aller verst. Siste finjustering blir etter at sveisinga er gjort.
Da var det tid for den jobben jeg egentlig begynte med, det ble jo bare plankekjøring nå. Jeg bruker selvborende skruer her også, for å holde plata på plass når jeg kapper skjøten.
Punkting av plate.
Selvborende skruer holder plata på plass i bunnen også. Disse blir sittende til all sveising er ferdig.
Til slutt litt varme og platemassasje for å få plata i sporene jevnet ut.
DA var det slutt på sveisegassen. Dermed ble det kveld litt tidligere enn planlagt. Jeg må skaffe meg større flaske, har brukt engangsflasker til nå. Det er jo en vits! Holder knapt ei lita økt.
Ønsker alle en god kveld!