Disse ser veldig flotte ut!
Jeg har kikka på sånne lenge. Tenkte i utganspunktet å kjøpe sånne for å ha en mulighet for å ha en praktisk løfteanordning når jeg trenger det, som kan tas fram ved behov slik at man ikke må kjøre over den hver gang. (for de av oss som ikke har en egen plass til å skru på, i tillegg til plassen til grombilen, og de andre...

).
Alternativet for meg er en sakseløfter. Disse bygger bare ca ti cm på gulvet i nedslått tilstand, men da ligger de der hele tiden... Det optimale hadde selvfølgelig vært en to-søyler, men det er nok ikke særlig optimalt hvis man skal ut og inn av en bil, ikke har jeg takhøyde til å løfte bil mer enn ca en meter heller. Burde hatt 100+ kvm så hadde man kunne hatt litt utstyr - kjekt å ha...
Tilbake til utganspunktet: Grunnen til at jeg ikke har handlet disse er at jeg kom til å tenke på hvorfor jeg løfter bilene mine. Jeg kom til at de aller fleste gangene jeg løfter bil er det for å ta av ett eller flere hjul, for eksempel for å bytte dekk, bremser osv. Så vidt jeg kan forstå er ikke disse tiltenkt løfting på andre punkter enn hjul?
Er det verdt å bruke penger på slike hvis man uansett må fram med jekk og bukk hver gang man skal av med et hjul???