544 F i garasjen

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Søn 25 Mar 2018 10:20

Hei.
Sliter med å finne den beste rutingen av bremserør fra hovedpumpe til framhjulene. Noen som kan sende ettpar bilder av korrekt ruting?
På forhånd takk. Pål
Pål
 
Innlegg: 15
Registrert: Tir 14 Jan 2014 23:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Reodor57 » Søn 25 Mar 2018 10:30

Hei

Røret går ned under og igjennom bærebrua og opp til øret på motsatt side. Kan ta bilde når jeg får bilen hjem på tirsdag om du ikke får svar før, eller dette var svar nok :-)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 mod. type. Produsert i oktober 1958 for eksport)("Gråbein") og 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2659
Registrert: Tor 05 Okt 2006 11:50
Bosted: Haslum

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Man 26 Mar 2018 18:07

Hei. Hadde vært fint med ett par bilder om mulig. Har de gamle rørene men synes det ser litt underlig ut at de passerer under bærebru over svingarm? Det ser og litt utsatt ut med kryssingen under motoren for høyre framhjul.
Pål
 
Innlegg: 15
Registrert: Tir 14 Jan 2014 23:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Reodor57 » Man 26 Mar 2018 18:43

Røret går innvendig i bærebrua, men kan ta bilder når jeg får den hjem i morgen og opp på løftebukken.
Sånn ser det ut.
IMG_20180327_151254.jpg
Rørføring1

IMG_20180327_151447.jpg
Rørføring 2
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 mod. type. Produsert i oktober 1958 for eksport)("Gråbein") og 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2659
Registrert: Tor 05 Okt 2006 11:50
Bosted: Haslum

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Ons 28 Mar 2018 20:23

Tusen takk. Da skal det gå greit. Pål
Pål
 
Innlegg: 15
Registrert: Tir 14 Jan 2014 23:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Søn 30 Des 2018 16:39

Endelig start på pv'en på lille julaften (etter 32 år i deler)
Noe innredning å lage/montere, lekk i kjølevann samt at motor går som en traktor.
Noen erfaringer med k-kam og dcoe 45 Weber?
Pål
 
Innlegg: 15
Registrert: Tir 14 Jan 2014 23:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Reodor57 » Søn 30 Des 2018 16:49

K kam skal være en grei kam til doble 45 Webere, men de må være 100% samstemte. Dvs samme grunninnstilling inkl likt flottørnivå. Sjekk at luftingen på flottørkammerne ikke er tettet. Har vært borti det på doble SU.
Sjekk også for falsk luft. Oljeeksosen er forskjellig på B18 og B20, så de delene går ikke om hverandre. Oljeeksosen går motsatt vei. Start med å koble av denne og blende den inn på manifolden til du får ting til å gå normalt.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 mod. type. Produsert i oktober 1958 for eksport)("Gråbein") og 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2659
Registrert: Tor 05 Okt 2006 11:50
Bosted: Haslum

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Søn 30 Des 2018 16:56

Takk for kjapt svar:-)
Motor er en borret B18 med oljeventilasjon til friluft.
Mener du den bør kobles inn på manifold?
Pål
 
Innlegg: 15
Registrert: Tir 14 Jan 2014 23:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Reodor57 » Søn 30 Des 2018 17:01

Det er en fordel om den kobles inn slik at en får et negativt trykk i motoren. Fordelen er at det blir mindre oljesøl fra motoren. Ikke minst siden den har litt Hvassere kam og flere hester enn standard. Sylinderlekkasjen vil da også øke. Er motoren din nyoverhalt vil den gå som en dass de første milene. Husk å kjøre inn kammen om den også er ny. Ikke under 1500-2000 o/min de første 20-30 minuttene.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 mod. type. Produsert i oktober 1958 for eksport)("Gråbein") og 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2659
Registrert: Tor 05 Okt 2006 11:50
Bosted: Haslum

Forrige

Gå til Min PV-Duett

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 0 gjester