544 F i garasjen

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Søn 25 Mar 2018 11:20

Hei.
Sliter med å finne den beste rutingen av bremserør fra hovedpumpe til framhjulene. Noen som kan sende ettpar bilder av korrekt ruting?
På forhånd takk. Pål
Pål
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons 15 Jan 2014 00:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Reodor57 » Søn 25 Mar 2018 11:30

Hei

Røret går ned under og igjennom bærebrua og opp til øret på motsatt side. Kan ta bilde når jeg får bilen hjem på tirsdag om du ikke får svar før, eller dette var svar nok :-)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2820
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Man 26 Mar 2018 19:07

Hei. Hadde vært fint med ett par bilder om mulig. Har de gamle rørene men synes det ser litt underlig ut at de passerer under bærebru over svingarm? Det ser og litt utsatt ut med kryssingen under motoren for høyre framhjul.
Pål
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons 15 Jan 2014 00:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Reodor57 » Man 26 Mar 2018 19:43

Røret går innvendig i bærebrua, men kan ta bilder når jeg får den hjem i morgen og opp på løftebukken.
Sånn ser det ut.
IMG_20180327_151254.jpg
Rørføring1

IMG_20180327_151447.jpg
Rørføring 2
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2820
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Ons 28 Mar 2018 21:23

Tusen takk. Da skal det gå greit. Pål
Pål
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons 15 Jan 2014 00:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Søn 30 Des 2018 17:39

Endelig start på pv'en på lille julaften (etter 32 år i deler)
Noe innredning å lage/montere, lekk i kjølevann samt at motor går som en traktor.
Noen erfaringer med k-kam og dcoe 45 Weber?
Pål
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons 15 Jan 2014 00:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Reodor57 » Søn 30 Des 2018 17:49

K kam skal være en grei kam til doble 45 Webere, men de må være 100% samstemte. Dvs samme grunninnstilling inkl likt flottørnivå. Sjekk at luftingen på flottørkammerne ikke er tettet. Har vært borti det på doble SU.
Sjekk også for falsk luft. Oljeeksosen er forskjellig på B18 og B20, så de delene går ikke om hverandre. Oljeeksosen går motsatt vei. Start med å koble av denne og blende den inn på manifolden til du får ting til å gå normalt.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2820
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Søn 30 Des 2018 17:56

Takk for kjapt svar:-)
Motor er en borret B18 med oljeventilasjon til friluft.
Mener du den bør kobles inn på manifold?
Pål
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons 15 Jan 2014 00:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Reodor57 » Søn 30 Des 2018 18:01

Det er en fordel om den kobles inn slik at en får et negativt trykk i motoren. Fordelen er at det blir mindre oljesøl fra motoren. Ikke minst siden den har litt Hvassere kam og flere hester enn standard. Sylinderlekkasjen vil da også øke. Er motoren din nyoverhalt vil den gå som en dass de første milene. Husk å kjøre inn kammen om den også er ny. Ikke under 1500-2000 o/min de første 20-30 minuttene.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2820
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Tir 12 Mar 2019 20:19

Da er bilen endelig registrert, EU kontrollert og på veien.
Dette var kjekt :) og ser fram til en sesong på veien igjen.
32 år siden bilen gikk for egen maskin.
Sist endret av Pål den Tir 12 Mar 2019 21:03, endret 5 ganger.
Pål
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons 15 Jan 2014 00:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg 445 » Tir 12 Mar 2019 20:23

Gratulerer!!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Brukerens avatar
445
 
Innlegg: 5774
Registrert: Lør 07 Jul 2007 13:15
Bosted: Oslo

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Pål » Tir 12 Mar 2019 21:12

Takk
Tankmåler er helt rabiat, slår fram og tilbake mens jeg kjører. Har jeg gjort en feilkobling. Ok når bilen står stille.
Temp måler virker ikke, er dette en vanlig feil? Enkel fiks?

Pål
Pål
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons 15 Jan 2014 00:16
Bosted: Stavanger

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Reodor57 » Tir 12 Mar 2019 22:15

Gratulerer.
Mulig du har dårlig kontakt med jording eller plussledning på instrumentbordet slik at vibrasjoner gjør at den er rabiat. Min ble bedre etter en gjennomgang av tilkoblinger også i sikringsboksen..
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også en 1962 Favoritt med B20 :-)
Brukerens avatar
Reodor57
Webmaster
 
Innlegg: 2820
Registrert: Tor 05 Okt 2006 12:50
Bosted: Haslum

Re: 544 F i garasjen

Innlegg Torbo2 » Ons 13 Mar 2019 22:48

En kondensator på ledningen til føleren i tankmåleren roet ned nåla på min Amazon, da jeg hadde samem problem.
Er føleren bortimot utslitt, er det kanskje ikke så lett å fikse?
Tror jeg brukte 25 mF 25 volt påstemplet?
Skal prøve på Duetten snart, siden jeg ble påminnet om dette..
Torbo2
 
Innlegg: 4620
Registrert: Lør 18 Des 2010 21:02
Bosted: Sandvika

Forrige

Gå til Min PV-Duett

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest