Forbedring av forumet

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Post Reply
pals

Forbedring av forumet

Post by pals »

Nå savner jeg virkelig et aktivt forum for PV. Jeg kan ikke skjønne at det er så stille her inne når vi ser hvor mange medlemmer det er i klubben?

Jeg har tidligere skrevet til webmaster med forslag til forbedringer, men aldri fått svar (det sier vel også noe). Så nå prøver jeg i offentlighet:

1. Hvorfor ikke få en layout på sidene som er litt mer innbydende? Sjekk ut f.eks: www.nvak.no eller www.smartforum.no og sammenlign. Enkelt og greit.

2. Mer og bedre innhold på sidene. Det er en tråd som heter "nytt fra styret". Der har det aldri vært innlegg.. Hmm. Styret må hvertfall bruke sidene! Resten av innholdet blir jo opp til brukerne selv.

3. Kan det være nødvendig å ligge på en server som er oversvømt av reklame? Vi bør bruke litt mer penger på dette forumet sånn at vi slipper søppel. Det er irriterende.

Dette er ikke ment som surmaget kritikk. Kun konstruktiv. Jeg ønsker meg aktivitet her inne! Jeg er med i flere andre bilforum som har mye dårligere forutsetninger, men likevel er særdeles aktive. Det bør vi også kunne klare!
pals

Post by pals »

Vedrørende punkt 3: OK, etter de senere endringer er det vel ikke så mye reklame lenger. Men den digre blinkende på toppen av siden er alt for dominerende. Vi bør uansett ikke ha reklame for annet enn Volvo-relaterte produkter synes jeg.

Finnes det forresten noe konkurrerende forum der PV-entusiastene gjemmer seg?
Frode

Post by Frode »

Hei
Pals.

Mange takk for innlegget ditt, jeg vil ta med dine forslag til neste styremøte og ta dette opp. Når det gjelder aktivitet i forumet i forhold til medlemmene som uteblir så har jeg ikke noe svar her og nå.

Beklager at at du ikke har fått tilbakemelding på dine forslag.

Og igjen mange takk for forslag. :D Vi i styret er glade for og få tilbakemeldinger fra medlemmene.

Hilsen
Frode
nestformann
445

Post by 445 »

Hei Pals.
Jeg lurer også på hvorfor det er så stille her. Ser at det totalt er 117 registrerte brukere pr i dag (26/12-2008).
Flest samtidige brukere var 18, og det var i juni 2007. Ikke mye å skryte av.

Hva kan vi gjøre for å få opp interessen?

Troligvis må vi som er innom forumet bli mer aktive, slik at andre også fristes til mer aktivitet. La oss håpe på et aktivt år 2009!
Reodor57
Webmaster

oppfordring

Post by Reodor57 »

Hei

Jeg er også enig i at det er lite aktivitet på forumet. Noe skyldes nok at ikke alle får det til, eller bruker pc hver dag. Noe skyldes nok også sløvhet hos de som kan mye litt om PV og som ikke trenger å spørre andre. Mitt forslag og oppfordring er at alle de som kan noe om PV/Duett går inn på forumet 10 minutter en gang i uka og svarer på ett spørsmål eller to. Med 117 brukere blir det da litt om alle bidrar. :wink:
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
445

Post by 445 »

En del av den gamle garden bruker nok ikke PC, i alle fall ikke daglig.
Noen av oss sitter ved PC'en hele dagen, og da er det lett å gå inn på forumet.

Jeg har lagt opp Internet Explorer slik at det åpner seg 8-10 faner samtidig ved oppstart. Disse dekker mine interesseområder. Det er da lettvint å klikke mellom de ulike fanene og holde seg oppdatert.

I tillegg har jeg satt på epostvarsling ved svar på innlegg. Du la inn ditt innlegg kl 16:04 i dag. Allerede kl 16:17 fikk jeg epost om "Varsel om svar på tema". Dette bidrar også til å øke aktiviteten.

Jeg kommer til å legge inn en del innlegg i dagene som kommer. Kanskje noen synes det blir for mye av det gode, men det blir gjort i beste hensikt - å få mer aktivitet på forumet. Håper at noen besvarer innleggene....
Post Reply