Brenner på NRK

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Post Reply
hlyshaug

Brenner på NRK

Post by hlyshaug »

Ja, det er altså ikke noe som brenner, men programleder Brenner som kjører Norge på kryss og tvers i en 1966-modell Volvo Amazon med en SMV(?)-campingvogn på slep. Ikke helt denne klubbens modell, men jeg anbefaler likevel: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/801541
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
hlyshaug

Re: Brenner på NRK

Post by hlyshaug »

Image
Etter å ha sett første bolken av NRK-serien "Brenner - historier fra vårt land", ble jeg inspirert til å vise et bilde av en annen Amazon. Den var like gammel som meg selv - fra 1964, og atskillelsen da bilen ble solgt i 1972 var tung og tårefylt for en liten bilentusiast. Jeg lå på sykehus etter en brokkoperasjon da jeg fikk nyheten om at familien skulle få ny bil, og mine foreldre fortalte det nok for å glede meg der jeg tilbrakte dyrebare sommerdager i sengen. Resultatet var stikk motsatt: Jeg gråt så fælt at sykesøstrene ble redd for at operasjonssåret skulle åpne seg.

Men rusten hadde alt begynt å tære på min koksgrå venn, så 18-49-53 er neppe blant oss i dag. Bildet er tatt under min første utenlandstur - til Arvika, med pappa som fotograf, sånn ca 1970. Jeg lurte fælt på om kråkene sa "kra-kra" i Sverige også.

(Beklager dårlig avfotografering med skjemmende reflekser.)
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
Torbo2

Post by Torbo2 »

Flott bilde! Og fin historie...

Jeg så også på Brenner i går, det kommer visst flere episoder.
Det kan se ut som en kopi av en svensk serie hvor den dame kjørte rundt i Sverige på reiselivsreportasje. Husker ikke nå den gikk, tiden går så fort, men kanskje for fem år siden?
Bilen og dama var like fasinerende som stedene hun besøkte... :)
Har forresten en annen god historie om dame og Duett i Gøteborg, men den passer bedre senere på kvelden...
Hun bodde sentralig Gøteborg og hadde katt og jobbet på Fiskekrogen restaurant... Rart åssen hudkommelsen våkner :roll:
445

Post by 445 »

hlyshaug wrote:Jeg lå på sykehus etter en brokkoperasjon da jeg fikk nyheten om at familien skulle få ny bil, og mine foreldre fortalte det nok for å glede meg der jeg tilbrakte dyrebare sommerdager i sengen. Resultatet var stikk motsatt: Jeg gråt så fælt at sykesøstrene ble redd for at operasjonssåret skulle åpne seg.
Vi blir gamle kjære du!
Husker godt at du lå på sykehuset. Da du kom hjem måtte du ta det litt rolig med lekingen. Ble mye legobygging hjemme hos deg en periode.

Ser nesten ikke på TV, men denne serien må jeg få med meg!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Post Reply