Tips: Viskerblader - et uoriginalt alternativ

Karosseri, lakk, vinduer gummilister osv osv
Post Reply
445

Tips: Viskerblader - et uoriginalt alternativ

Post by 445 »

Jeg vet at mange mener at å bruke uoriginale deler er FY-FY.
Det å innrømme at man har gjort det, og påstå at man synes resultatet er bra, er vel som å banne i kirken.
Men, tilgi mine synder, for her kommer min bekjennelse:

Sommeren 2008 var delvis bra, men også delvis ganske våt her i Oslo. Jeg vil ikke bruke Duetten i saltlaken om vinteren, men litt regnvær om sommeren - det får den tåle. Jeg konstaterte ganske raskt at viskergummien var ganske dårlig. På grunn av dårlig fantasi den dagen ringte jeg til Bilia for å spørre om de hadde viskerblader til en 1960 Duett. Svaret var NEI, men de kunne kanskje skaffe. Han antydet 3-4 uker og i overkant av 300,- pr blad.

Jeg ville ikke vente så lenge, og begynte å se etter alternativer.
Kriterier: Leveringstid, utseende og også pris var avgjørende. I tillegg skulle det være raskt og greit å montere.

Løsningen ble (tilgi meg :roll: ) Biltemas marine viskerblader.
Disse ble montert i løpet av noen minutter, var hyllevare, kostet 33 kroner og så greie ut ....
Eller gjør de det?

Synspunkter?

Image
Image
Last edited by 445 on Sat 10 Jan 2009 13:48, edited 1 time in total.
Reodor57
Webmaster

Dette må prøves

Post by Reodor57 »

Hei

Dette så nesten originalt ut. Lurer litt på festemetoden som er vist, men tror jeg skal innom en tur på Biltema i dag og sjekke de ut. Fordelen med Biltema er jo at disse omtrent alltid er tilgjengelige med en gang for oss som ikke stoler på "synskheten" vår de ukene vi må kjøre med dårlige pussere.
Flott med sånne tips. Kanskje en skulle hatt en egen fane under forumet hvor en kan liste opp sånne mekketips. Bare for å ha de samlet mener jeg. Gjerne delt opp i motor, brems, styring, elektrisk, interiør osv. Tror det er medlemmer der ute som sitter på veldig mye info og tips.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
445

Post by 445 »

Fint at du synes det kunne være til nytte.

Enig i at en "tips-base" hadde vært veldig nyttig.

Siden jeg ikke har mulighet til å endre noe på forumets innhold, så endret jeg navnet på tråden.
Foreslår at slike tråder som omhandler "Tips" starter trådnavnet med "Tips:"
445

Post by 445 »

Glemte visst en opplysning i første innlegg:
For å få feste for biltema-viskerbladene måtte jeg kjøpe 2 reserve viskearmer også. Til kr. 45,- pr stk.
Jeg plukket festene av disse armene og satte de på Volvo-armene.
ståle

Post by ståle »

Hei!

Syns det såg helt fint ut jeg. Ang. tips om ting og løsninger så syns jeg det er veldig flott, jeg er veldig amatør så for meg er det ganske greit med tips om ting og løsninger, har nå i høst skrudd en del på min 444, og da har det vært til stor hjelp med disse forumsidene på nettet! :D

MVH Ståle
445

Post by 445 »

Ut fra dine hjemmesider synes jeg ikke at du kan kalle deg "veldig amatør"!

Men uansett utgangspunkt er kunnskapsdeling og tips noe av det jeg setter mest pris på med forumsider.
Post Reply