Hei. Fikk en slik av en som jeg jobber sammens med, eller jeg fikk? reddet den fra søppla. Han trengte ikke en sånn sa han.
Men det gjør sikkert jeg??(kjekt å ha)!! Men er det noe å bruke, feks ved tennings justering? Er det nøyaktig nok.
Noen som har brukt en slik før? Eller hører den egentlig til i søppla?
Erfaringer 6\12volt
Analyzer
Re: Analyzer
Jeg har en slik sak i mindre utgave, samme merke faktisk (lommevariant), som ble erstattet av en digital sak. Med analog viser er verdien relatert til resten av skalaen, og det kan faktisk bli lettere å avlese en bevegelig nål enn hoppende digitale verdier, f.esk. ved avlesning av kamvinkel (stifteåpning) på en halvslitt fordeler. Flere ting også....
Digital er på en måte bedre å avlese, men det er kun et tall.... Ikke relatert til noe som helst, bortsett fra oppgitte måleverdier elelr husken... Det kan avleses feil med plassering av desimaler osv... Så fordeler og ulemper altså.
Det er kanskje en grunn til at speedometere og turtellere ikke er blitt digitale i vår digitale hverdag? (unntak riktig nok).
Jeg har også andre analoge multimetere som jeg ikke har kastet, fordi de alltid virker. Det trenger nemlig ikke batteri for å virke, bortsett fra ved Ohm-måling.
Til mikrostrømmer er de for grove, men til bil: Perfekt!
Bortsett fra at jeg må ha briller for å avlese skalaen, men det trenger heller ikke strøm.
Hvor mange ganger har jeg irritert meg over at diverse apparater ikke virker fordi batteriet ikke virker? Tresiftert tall i alle fall!
Gratulerer, sier jeg bare! Ikke selg den, bare heng den pent opp på veggen, så er den alltid klar til bilbruk!
Det var nå min mening...
Blir du lei av den, så får du min adresse!
Digital er på en måte bedre å avlese, men det er kun et tall.... Ikke relatert til noe som helst, bortsett fra oppgitte måleverdier elelr husken... Det kan avleses feil med plassering av desimaler osv... Så fordeler og ulemper altså.
Det er kanskje en grunn til at speedometere og turtellere ikke er blitt digitale i vår digitale hverdag? (unntak riktig nok).
Jeg har også andre analoge multimetere som jeg ikke har kastet, fordi de alltid virker. Det trenger nemlig ikke batteri for å virke, bortsett fra ved Ohm-måling.
Til mikrostrømmer er de for grove, men til bil: Perfekt!
Bortsett fra at jeg må ha briller for å avlese skalaen, men det trenger heller ikke strøm.
Hvor mange ganger har jeg irritert meg over at diverse apparater ikke virker fordi batteriet ikke virker? Tresiftert tall i alle fall!
Gratulerer, sier jeg bare! Ikke selg den, bare heng den pent opp på veggen, så er den alltid klar til bilbruk!
Det var nå min mening...
Blir du lei av den, så får du min adresse!
Last edited by Torbo2 on Sat 02 Feb 2013 00:24, edited 1 time in total.
-
Hei igjen. Takk for et utfylende svar, da var det kansje greit at jeg reddet den fra en tildlig død. ettersom min arbeidskollega skulle hive den.
Den er trygt plasser i garasjen, sammens med andre ting som folk kaller søppel\museums gjenstander(sitat annen kollega).
Skal prøve den i morgen jeg, om muligheten byr seg.
Den er trygt plasser i garasjen, sammens med andre ting som folk kaller søppel\museums gjenstander(sitat annen kollega).
Skal prøve den i morgen jeg, om muligheten byr seg.
Spennende å høre om du får noe fornuftig ut av den.Håvard E Johansen wrote:Skal prøve den i morgen jeg, om muligheten byr seg.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Den så kjent ut. Tror jeg har en maken i kjellern.
Fikk du med bruksanvisningen?
Trorkanskje jeg kan ha den også.
Fikk du med bruksanvisningen?
Trorkanskje jeg kan ha den også.
-
Ja. jeg fikk med bruksanvisning. Har ikk satt meg så veldig inn i den ennå men.