Her er et fint koblingsskjema med god oppløsning som gjør det leselig og lett å laste ned.
http://www.sure-vent.com/544Awiring.jpg
Vi er heldige som har slike biler, da med enkelt elektrisk anlegg.
Koblingsskjema - 6/12volts anlegg
Koblingsskjema - 6/12volts anlegg
Last edited by Torbo2 on Mon 23 Jul 2012 11:30, edited 1 time in total.
Re: Koblingsskjema - 6 volts anlegg
Hei Torbo2
Flott med litt reklamebilder . Ellers finner en det en nesten ønsker av 6 og 12 volt koblingsskjema og manualer på hjemmesiden under teknisk. Også denne som pdf (Koblinsskjema 544A)... Bare en reminder . Jeg har også ett fra min Duett som ikke finnes andre steder etter hva jeg kan se.. Har en av de siste 445-1957 som ble produsert, og den har bla. to sikringsbokser! Skal forsøke å få skannet og lagt inn dette skjemaet på hjemmesiden også sammen med sprengskisser av vår alles kjære Zenith forgasser hehe. (Vet at ikke alle har denne, men brorparten av B16 og B18 har..) De tidligere forgasserne er ganske godt beskrevet i manualene..
Flott med litt reklamebilder . Ellers finner en det en nesten ønsker av 6 og 12 volt koblingsskjema og manualer på hjemmesiden under teknisk. Også denne som pdf (Koblinsskjema 544A)... Bare en reminder . Jeg har også ett fra min Duett som ikke finnes andre steder etter hva jeg kan se.. Har en av de siste 445-1957 som ble produsert, og den har bla. to sikringsbokser! Skal forsøke å få skannet og lagt inn dette skjemaet på hjemmesiden også sammen med sprengskisser av vår alles kjære Zenith forgasser hehe. (Vet at ikke alle har denne, men brorparten av B16 og B18 har..) De tidligere forgasserne er ganske godt beskrevet i manualene..
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Koblingsskjemaene på hjemmesiden har lav oppløsning, og har derfor enkelte uleselige tall. Derfor kan det være greit med skjemaer i høyere oppløsning, tror jeg.
Dessuten er det ikke skjemaer for rund 60-modeller og oppover, som er lesbart, som jeg kan se? Se etter vindusviskerbryker og oppkobling f.eks.
Alt annet er godt leselig.
Litt reklame fiffer vel opp litt også...?
Dessuten er det ikke skjemaer for rund 60-modeller og oppover, som er lesbart, som jeg kan se? Se etter vindusviskerbryker og oppkobling f.eks.
Alt annet er godt leselig.
Litt reklame fiffer vel opp litt også...?
Det var et godt oppløst skjema, og en fin reklame.
Morsomt å se at de den gangen la vekt på at bilene skulle være slitesterke og varige.
I dag preges reklamene av at bilene er "innovative" - hva nå det skulle bety.
Morsomt å se at de den gangen la vekt på at bilene skulle være slitesterke og varige.
I dag preges reklamene av at bilene er "innovative" - hva nå det skulle bety.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Fint med tilbakemelding om at ting ikke er bra nok av det vi har lagt ut . Skal se om jeg kan få fikset det .
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Koblingsskjema - 6/12 volts anlegg
Alt er bra! Jeg vet jo at det er blitt gjort masse jobb her, og er veldig glad for det. Jeg har jo også bidratt med manualer, med koblingsskjema og annet, så dette er bare for å finpusse på det fantastiske som er der fra før...
Og det siste bildet ang. vinduspusser var nettop et konkret tilfelle av en jobb.
Og det siste bildet ang. vinduspusser var nettop et konkret tilfelle av en jobb.