Velkommen til møte om antirustbehandling torsdag 16/2 kl 18.
Vi får besøk fra Funderud Antirust som sverger til oljebehandling, og Kampen antirust som mener at voksbasert behandling er det rette. Møtet avholdes i lokalene til "Akers Mek", og disse er også invitert til å delta. Det er derfor en fordel om dere kan ta med egne stoler. Vaffelservering.
Adressen til "Akers mek." er Snarøyveien 73, Fornebu.
Oslo & Akershus møte 16/2: Tema antirustbehandling
Oslo & Akershus møte 16/2: Tema antirustbehandling
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Oslo & Akershus møte 16/2: Tema antirustbehandling
Takk for godt møte som det heter.
Nyttig og lærerikt. Synd ikke Kampen antirust dukket opp, men sånn kan skje. Mange fornøyde folk
.
Nyttig og lærerikt. Synd ikke Kampen antirust dukket opp, men sånn kan skje. Mange fornøyde folk
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Var veldig bra tema det der altså.. jeg lærte i allefall masse. Den Oil Coat olja har jeg mer tro på enn mye annet på gamle biler og med tanke på at olje også mykner opp evt litt på den gamle bitumen baserte guffa
På pv klubben sin side lå det en instruksjon om rustbehandling av gamle volvoer. Kanskje ikke av nyeste dato men morsomt!
http://pvklubben.no/images/stories/tekn ... ttelse.pdf
Hilmar
På pv klubben sin side lå det en instruksjon om rustbehandling av gamle volvoer. Kanskje ikke av nyeste dato men morsomt!
http://pvklubben.no/images/stories/tekn ... ttelse.pdf
Hilmar
Hilmar. Volvo Felt 65 mod. Mens farsan har 57 Pv. og da vet dere vel hvem som må skru...
Hei Hilmar!
Hyggelig at du synes møtet var bra.
Har også tro på den olja.
Lurer litt på om du er den Hilmar som også er på baatplassen?
I så fall er ikke verden så stor....
Hyggelig at du synes møtet var bra.
Har også tro på den olja.
Lurer litt på om du er den Hilmar som også er på baatplassen?
I så fall er ikke verden så stor....
Jeg kan knapt gå utenfor døra uten at folk vet hvem jeg er skal jeg si deg... Så ja verden er ikke stor...
Forøvrig ser jeg at den Oil Coaten ligger inne i prislista til Uno-x i 20, 208 og 1000 liter og har utsalgspris på 29,50 per liter så at den ikke var til andre var muligens litt snikksnakk
..
Forøvrig ser jeg at den Oil Coaten ligger inne i prislista til Uno-x i 20, 208 og 1000 liter og har utsalgspris på 29,50 per liter så at den ikke var til andre var muligens litt snikksnakk
Hilmar. Volvo Felt 65 mod. Mens farsan har 57 Pv. og da vet dere vel hvem som må skru...
Da vil jeg ønske deg velkommen til PV-forumet.
Kjenner deg fra baatplassen som en kunnskapsrik og engasjert person.
Håper å se deg på noen kjøreturer til sommeren.
Interessant at den olja står i prislisten. Hvem selger dette til oss forbrukere?
Jeg kjører gjerne til Funderud og handler der, men andre har jo større avstander.
Kjenner deg fra baatplassen som en kunnskapsrik og engasjert person.
Håper å se deg på noen kjøreturer til sommeren.
Interessant at den olja står i prislisten. Hvem selger dette til oss forbrukere?
Jeg kjører gjerne til Funderud og handler der, men andre har jo større avstander.
Det var nyttig møte på torsdag, selv om Kampen ikke kom...
Funderud hadde mye vettugt å si, og det meste var i tråd med våre forsøk.
Kort oppsummering:
Standard antirustbehandling er en god start, og oljebehandling er et godt vedlikehold, ikke minst for å holde en standartbehandling vedlike - holde det mykt.
Ut fra våre egne forsøk kan vi konkludere med at det viktigste er å bruke et produkt, og produktet i seg selv har mindre bertydning, bare må får det påført over alt? Noen små forskjelelr er det sa også mellom produktene, men det er vanskelig å si noen bombastisk om etter så kort tid.
Forsøkene er også basert på "krypeegenkaper", det vil si hvor godt et produkt sprer seg i en "usynlig" kanal eksempelvis. Det er viktig fordi man er aldri sikker på om man kommer til i hver minste krok. Avdamping er også viktig - hva som er igjen når produktet påført.
Kanskje 445 kan legge fram tallene våre?
Funderud hadde mye vettugt å si, og det meste var i tråd med våre forsøk.
Kort oppsummering:
Standard antirustbehandling er en god start, og oljebehandling er et godt vedlikehold, ikke minst for å holde en standartbehandling vedlike - holde det mykt.
Ut fra våre egne forsøk kan vi konkludere med at det viktigste er å bruke et produkt, og produktet i seg selv har mindre bertydning, bare må får det påført over alt? Noen små forskjelelr er det sa også mellom produktene, men det er vanskelig å si noen bombastisk om etter så kort tid.
Forsøkene er også basert på "krypeegenkaper", det vil si hvor godt et produkt sprer seg i en "usynlig" kanal eksempelvis. Det er viktig fordi man er aldri sikker på om man kommer til i hver minste krok. Avdamping er også viktig - hva som er igjen når produktet påført.
Kanskje 445 kan legge fram tallene våre?
Hyggelig å bli tatt i mot slik!
https://lube.unox.no/cms/smo_cms.nsf/pages/no_Prisliste
Her ligger prislista til UnoX. så Mao alle UnoX forhandlere kan skaffe denne. verksteder og fyringsolje leverandører.
Rustbeskyttende olje med spesielt gode vedhengsegenskaper. Meget
gode krypegenskaper og vannavvisningsevne. Påføres med sprøyte,
kost. eller ved flotasjon.
Blir full behandling på mine biler. Men jeg kjører ganske lite så det er greit å ha litt selv å smøre på selv på utsatte områder
https://lube.unox.no/cms/smo_cms.nsf/pages/no_Prisliste
Her ligger prislista til UnoX. så Mao alle UnoX forhandlere kan skaffe denne. verksteder og fyringsolje leverandører.
Rustbeskyttende olje med spesielt gode vedhengsegenskaper. Meget
gode krypegenskaper og vannavvisningsevne. Påføres med sprøyte,
kost. eller ved flotasjon.
Blir full behandling på mine biler. Men jeg kjører ganske lite så det er greit å ha litt selv å smøre på selv på utsatte områder