Reodors Duett 44506-1957
Re: Reodors Duett 44506-1957
Hei sjekk ogsa kvaliteten pa skruene bruk minimum 8,8 helst sterkere pa bremser og som sagt ikke helgjengede .er di ikke merker er det som regel bare 4,6.husk det finnes ogsa en del unbrakkoskruer som med fordel kan brukes.
Re: Reodors Duett 44506-1957
Det lurer jeg også på. Har jo litt diverse liggendeG.Larson wrote:Hva slags tommedimensjoner, lengder og antall trenger du?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Reodors Duett 44506-1957
Tror Tingstad også har det meste?
Re: Reodors Duett 44506-1957
Dimensjonen er som før nevnt.. 3/8 tømmer. Lengde ca 30-35mm . Må lese nøye vet dere.(I only say this once )
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Reodors Duett 44506-1957
Det var bare et generelt tips. Om ikek du kan bruke det så kan kanskje andre bruke det ved anleding?
Men tømmer har de nok ikke!?
Men tømmer har de nok ikke!?
Re: Reodors Duett 44506-1957
Treplugger kanskje? Hehe Ække bare meg som skriver feil her da . Spellsjekken er lei noen ganger. Tommer blir lett tømmer da...
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Reodors Duett 44506-1957
Hva butter hodene i? Høres rart ut at det ikke er plass til hodene dersom hullet er 10 mm stort.Reodor57 wrote:Har også en utfordring med at det må brukes tommeskruer i innfestingen av braketten til spindel ig bakaksel. 3/8". 10mm skruer har for store hoder og muttere, og 8mm slarker.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Reodors Duett 44506-1957
Hodene butter i støvdekselet. De store hodene vil også gjøre at det blir liten plass mellom bosset til skivebremsene. Her skal jo innerkanten gå på innsiden av dekselet slik at eventuelle lekkasjer av fett fra hjullagerne renner på baksiden av dekselet og ikke kommer i kontakt med bremseskiven. Det er det samme på trommelbremser.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Reodors Duett 44506-1957
Siden jeg egentlig skulle rydde i garasjen i dag dukket det opp noen deler til et verktøy jeg har tenkt på å lage lenge. Først kjøpte jeg en vinkelsliper med variabelt turtall. Så kjøpte jeg en 4 bakkers kjoks til en minidreiebenk. Da med M14 gjenger. Det viste seg at gjengene var M14 x1 og ikke M14 x2 som det var på vinkelsliperen. Så da ble det å kjøpe en gjengetapp. Når så alle delene dukket opp omtrent samtidig sporet ryddeprosjektet litt av.. Hvorfor verktøyet? Vel ventilløftere til B16 er ikke å oppdrive nye og gamle er ofte slitt slik at de ødelegger ny kam. Da blir det fint å kjøre en kombinasjon av planskive og roterende holder for ventilløfter tenkte jeg. Ikke tastet ennå men sånn ble resultatet ihvertfall.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Reodors Duett 44506-1957
Spennende verktøy av Reodor Felgen
Re: Reodors Duett 44506-1957
Ett litt bedre bilde kanskje?
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Reodors Duett 44506-1957
DET VÅRES!!
Fikk vite at det var frislipp av biler fra lagerlåven 22/4 så da er vi snart i gang med bremseprosjektet igjen. Fikk forøvrig i dag vite at skal en bygge om bremser til Amazonbremser har "Biltilsynet" nå innført at en må ha originale ombyggingbraketter for feste av calippere. De vil ikke lenger godkjenne egenproduserte og omsveisede deler. Jeg har heldigvis kjøpt alt nytt fra Jørgenrud. Tror også jeg har funnet en løsning for å kunne bruke de originale bremseslangene foran. De skal passe direkte i calipperen. Eneste en må gjøre er å flytte festeøret for bremseslangen på andre siden av traversen og svinge rørene og festet over dit. Det er endringer som påvirker bremserøret ubetydelig.
Fikk vite at det var frislipp av biler fra lagerlåven 22/4 så da er vi snart i gang med bremseprosjektet igjen. Fikk forøvrig i dag vite at skal en bygge om bremser til Amazonbremser har "Biltilsynet" nå innført at en må ha originale ombyggingbraketter for feste av calippere. De vil ikke lenger godkjenne egenproduserte og omsveisede deler. Jeg har heldigvis kjøpt alt nytt fra Jørgenrud. Tror også jeg har funnet en løsning for å kunne bruke de originale bremseslangene foran. De skal passe direkte i calipperen. Eneste en må gjøre er å flytte festeøret for bremseslangen på andre siden av traversen og svinge rørene og festet over dit. Det er endringer som påvirker bremserøret ubetydelig.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Reodors Duett 44506-1957
Spennende! Regner du med å få bremseprosjektet klart i løpet av forsommeren, eller sparer du det til vinteren?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Reodors Duett 44506-1957
Kommer vel til å starte opp tidlig med bremsene foran. De trenger ikke bremsekraftforsterker med en gang. Har kjørt flere PVer uten og det går helt greit, men for å få det godkjent i vognkortet må en jo ha det. Må bare finne meg noen nye bolter til innfesting da 8.8 er for dårlig. Tror de gamle er 10.9 UNF, men de er for korte når de skal holde både braketten og støvdekselet. Så blir vel en tur til Zachariassen tenker jeg. (www.zachskruer.no)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").