Torbo2s Duett
Re: Torbo2s Duett
Det gikk en Duett med Cortina-lykter (de runde med sektorer for blink-, brems- og baklys) i Oslo, kan jeg huske.
Sikkert noen VW-entusiaster som vil ha de K70-lyktene, Torbo2.
Sikkert noen VW-entusiaster som vil ha de K70-lyktene, Torbo2.
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
1957 Volvo PV 444
Ja, det er jo synd å kaste hvis noen vil ha dem...
Noen kan jo få en sjanse til å hente dem, når jeg kommer så langt....
Noen kan jo få en sjanse til å hente dem, når jeg kommer så langt....
Må vel ha litt mer lys framme?
Jeg har to slike lykter liggende... og det er hull i støtfangeren slik at de kan plaseres slik som på bildet.
Det tar seg vel ut, om behovet er mindre?
Dette er vel å begynne i feil ende, men ...
Eller sette på Oklahoma skilt?

Jeg har to slike lykter liggende... og det er hull i støtfangeren slik at de kan plaseres slik som på bildet.
Det tar seg vel ut, om behovet er mindre?
Dette er vel å begynne i feil ende, men ...
Eller sette på Oklahoma skilt?

Hvis du har lyktene liggende, og allerede har hull i støtfanger, da er det ikke noe å lure på.
Dette er bare en times jobb, inkl. kobling av rele.
Dette er bare en times jobb, inkl. kobling av rele.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Da skal jeg ikke lure.... bare skru dem på når jeg får tid... Greit å få tettet de hullene også...
Joda nila61, her er et bilde... (kanskje jeg kan sette igjen bilen hos deg?)
Bakstussen ble etterlyst. Så her kommer et bilde av den:
Jeg er jo blitt vant til de lyktene, men jeg får jo ikke på støtfangerhjørnene riktig, så da må jeg bytte lykter.
Nevlunghavn i bakgrunnen....
Bakstussen ble etterlyst. Så her kommer et bilde av den:
Jeg er jo blitt vant til de lyktene, men jeg får jo ikke på støtfangerhjørnene riktig, så da må jeg bytte lykter.
Nevlunghavn i bakgrunnen....
Barn og bil:
http://www.youtube.com/watch?v=zTMRi0ElqTk
Interessant innledning, kanksje resten også? (jeg synes det).
Og litt til, for de som vil vite litt mer om hva vi omgås med.
Del to ligger også på youtube ....
- litt på kanten kanskje? Men moderator kan jo stryke og det passer. Ellers kan jeg stryke etter en stund..
http://www.youtube.com/watch?v=zTMRi0ElqTk
Interessant innledning, kanksje resten også? (jeg synes det).
Og litt til, for de som vil vite litt mer om hva vi omgås med.
Del to ligger også på youtube ....
- litt på kanten kanskje? Men moderator kan jo stryke og det passer. Ellers kan jeg stryke etter en stund..
("og andre Pv/Duetteiere oppfordres til å gjøre det samme")…..
Baklyktene ja…,andre halvdel av 70 tallet?…var jo pop med den type baklykter,gjerne kombinert med frontlykter fra Mercedes type 114/115, og grill fra -73 Volvo 140 serien…
Reservehjulsbalja inntakt? Res.luke sveist igjen?
Når det gjelder x-tra lysene…tja...
Artig å se at noen har en Duett som "virker"….
Du nila61 ser godt. Bakluka er endret av forrige eier, men jeg fikk med den originale eller tilsvarende. Spørs om jeg tar jobben med å bygge tilbake. Foreløpig har jeg tenkt å sette inn baklyktene slik den er nå. Luke innvendig fungere også, og setter seg ikke fast som originalen.
Utseendemessig blir det jo likt, så det lille spesielle vil jeg tåle, men tar du jobben så er det greit?
Noen bilder fra PVtreff på Gotland i fjor:
viewtopic.php?f=28&t=1062&start=90
Men jeg må vel følge opp, skjønner jeg....?
Bilen står og hviler seg nå, men får jeg et innfall (anfall) så setter jeg den inn i en større garasje og pusler litt med den?
Utseendemessig blir det jo likt, så det lille spesielle vil jeg tåle, men tar du jobben så er det greit?
Bilen står og hviler seg nå, men får jeg et innfall (anfall) så setter jeg den inn i en større garasje og pusler litt med den?
Jeg synes at reservehjulsluka har en lei tendens til å stikke litt på utsiden av bakdørene.
Dette betyr at regnvannet renner ned bakdørene og inn i reservehjulsbrønnen.
Ikke særlig smart....
Dette betyr at regnvannet renner ned bakdørene og inn i reservehjulsbrønnen.
Ikke særlig smart....
Ser gjerne at du får et "anfall"Torbo2 wrote:Du nila61 ser godt. Bakluka er endret av forrige eier, men jeg fikk med den originale eller tilsvarende. Spørs om jeg tar jobben med å bygge tilbake. Foreløpig har jeg tenkt å sette inn baklyktene slik den er nå. Luke innvendig fungere også, og setter seg ikke fast som originalen.
Luke innvendig? Har tenkt den tanken selv. Å ønske et bilde av den innvendige luka kan kanskje oppfylles?
Har hørt rykter om at du har fått tilgang til en litt større garasje utenbys, så kanskje Duetten skal dit for vinteren?Torbo2 wrote:Bilen står og hviler seg nå, men får jeg et innfall (anfall) så setter jeg den inn i en større garasje og pusler litt med den?
Riktig det. Nå slipper jeg å kjøre en til to biler til Notodden.
Den nye garasjen kan ha plass til opptil fire biler, men jeg skal bare ha to biler der. Trolig tar jeg Duetten inn, i tillegg til min eldste sønns Renault 4, som er plassert? Eller PV-en? Får se...
Den nye garasjen kan ha plass til opptil fire biler, men jeg skal bare ha to biler der. Trolig tar jeg Duetten inn, i tillegg til min eldste sønns Renault 4, som er plassert? Eller PV-en? Får se...
Last edited by Torbo2 on Sun 17 Nov 2013 22:13, edited 1 time in total.
Yes, luke innvendig, bilde ja... Må bare rydde nedi der først! har ikke åpnet på et par år, tenker jeg?
Tror det ligger en skjorte oppi der? Litt skruer og verktøy også...
Må skjerpe meg.... Må nok ta bilen til min nye garasje og sjekke ut ting og tang...
Tror det ligger en skjorte oppi der? Litt skruer og verktøy også...
Må skjerpe meg.... Må nok ta bilen til min nye garasje og sjekke ut ting og tang...
Det er nok ikke bra å vente for lenge med det. Plutselig har vi dette ekle hvite snøgreiene rundt oss i år også.Torbo2 wrote:Må nok ta bilen til min nye garasje og sjekke ut ting og tang...
I dag var det salt på veien hjemme hos meg.