Det skal være stål naturell. Det er jo en innelampe, så den skal kun beskyttes akkurat nok til at det ikke blir rustflekekr fra fingeravtrykk.445 wrote:Skal du ha noen overflatebehandling, eller skal den få være "metall naturell"?Torbo2 wrote:ER litt i tvil om hvilken overflate jeg skal ha?
Grovslipt som her?
Finere slpt som bakseden av selve lampa?
Slipt i kryssmønster? ***
Slipt glatt?
Polert?
Går foreløpig for ***
Redigert: Ser at Håvard kom meg så vidt i forkjøpet her.
Det kan hende jeg tar plata en halvtime i bøtta med sink og en halvtime med sølv for å sjekke ut den kombinsjonen? Det kan da bii en fin stålfarge uten at den blir grå? Og heller ikke for gloriøs?
Og overflaten blir vel som overflaten bak på lampa....
Migapparatet stod innerst bak PVen, så jeg valgte å sveise plata med gass. Det var en liten utfordring, da det den runde delen i midten bøyde seg i alle retninger selv om jeg kun heftet fast punktvis først. Altså ikke anbefalt! ?
Men en positiv overraskelse var at den runde plata "ga opp" og slo opp i en svak bue i stedet, noe jeg ikke hadde tenkt!
Men det ble jo ikke så verst, så jeg beholder den sånn, så slipper jeg å bruke tid på å få den helt plan.
Tenkte etterpå at jeg kunne jo brukt en hjulkapsel til bunnplate? Men det hadde nok brutt med "industrilampestilen"....?
Nå gjenstår å få festet rørstumpen i den tykke bunndelen som skal være under plata..?
Skal jeg feste den i i begge? Sveise lime? borre hull? Osv...
Ka dokker tru?
Litt morsomt: For å få nøyektig tilpasning mellom røret og tappen nederst på lampa brukte jeg ventilslipepasta. Et tips å bruke på trege gjenger om jeg ikke har nevnt det før? Spesielt Volvos nøyaktige tilpasninger på enkelte bolter som nesten ikek tåler en rustflekk eller slag før de setter seg (biter seg fast - stål mot stål) (skjæring omtrent)...
Håper det var nok Volvogreier til at det andre her kan stå?
Skal vel også lage en pen kant i omkretsen rundt selve lampa? Om jeg får tid innimellom alt annet julestyr...?
Den må bli ferdig til lørdag!