Mye sparkling før dette blir bra
Begynner med en grov glassfibersparkel der det må bygges en del. Så finspsparkler jeg til slutt. Ser ut som jeg må skaffe meg en lengre kloss, helst med avsug.
Lakk er dyrt må jeg si…. Er noen lapper når en skal ha grunning, sparkel, fyller og lakk med alt av herdere og tynnere.
Attachments
Last edited by Christian on Mon 31 Oct 2022 21:58, edited 1 time in total.
Ja, lakk er dyrt, men jeg vet ikke om noen billige varianter som fungerer.
Biltema hadde lenge 2K-båtlakk i ulike farger. Den lakken var veldig god til understell mm. De har den fortsatt men i veldig begrenset utvalg.
Det er greit å holde seg til produkter fra samme fabrikant hele veien. Da bør man være nokså trygg på å unngå koking og annet man ikke ønsker...
Lang slipekloss må jo være helt supert på mange av disse flatene.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Ferdig med grovsparkling. Så er det finsparkling igjen.
Tidkrevende arbeid
Har ergret meg mange ganger over de lyktene. Hadde vært så mye lettere med standard skjermer. Men men. Nå har vi jo bestemt oss for at den skal være som den var på 80-tallet. Så vi får stå løpet ut…
Har blitt noen runder med sparkel nå. Nesten klar for ny grunning. Og er det fortsatt noen helligdager blir det lettere å se de med jevn farge på bilen igjen. Tror jeg må ha fyller også før lakk. Gleder meg til å skru. Er lei av pussesstøv nå…
Jeg er imponert over fremgangen. Du gjør en grundig jobb.
Det blir mye pussestøv å fjerne før lakkeringen når den tid kommer. Da kan man nesten ikke være nøye nok.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Takker, det går jo fremover. Men mye som skjer i hverdagen, så ikke alltid det blir så mye tid til bil som man håper.
Har et håp om å legge på ny grunning til helga igjen..
Gøy å ha noe unikt også, ikke bare originalt.
Prosjekttråden er nyttig også for min egen del. Da kan jeg bla tilbake å se at det faktisk har skjedd litt.
Og ikke minst alle tips og oppmuntringer underveis
Fant en «helligdag» på bakskjermen. Det var litt kjedelig, men godt det var nå. Tidligere dårlig reparasjon, så det var sveiset en plate på innsiden, utenpå rusten. Jaja. Godt den kom fram nå og ikke senere
Brukte rundtjern i svingen. Må være litt kreativ når en ikke har hverken utstyr eller evner til å bruke det