Fortsatt rødt pulver i badekaret hvor den blanke ringen for sluket er forseglet med kitt.
Kunstnerisk, ja, men hva i all verden er det som skjer? Her har platebiten ligget i en avstand på 80 ca fra sinken, i saltvann. Her har det gått "underjordiske" strømmer (elektrolyse), men hvorfor kommer det røde pulveret/fargen? Forklar det de som kan!
Det var jo noe av det samme som skjedde i galvaniseringsbøtta, men da ble det jo satt i gang en elektrolyse med strøm...
Etter å ha tørket bort det røde var det helt rent under, til tross for at denne hadde ligget i saltvann! Men det var litt forskjell i overflaten tilsvarende det røde kunstneriske mønsteret...
Men under det røde var det ikke satt seg rust, men med "makroøyne" viste det seg noen prikker, rust?
Skal jeg våge meg på å analysere,
kan det se ut som dette er resirkulert stål hvor forurensninger i stålet framkommer som små røde rustprikker. Stålet for øvrig er uberørt, eller har fått en gråtone (sink/kaldgalvanisert)....
Noen vil kanskje protestere, men det kan se ut som stålprodisentene jobber i grenseland for akseptbel kvalitet?
Hvorfor er det noen bilfabrikker som har rustproblemer midt på en karosseriplate osv. og bare klør seg i hodet? Klarer ikke å gjøre utbedringer en gan uten at rusta kommer tilbake. Skal ikke nevne noen merke, men det er bare å bøye seg ned litt av og til mens man går langs parkerte biler..
En kilde: karosserimakeren Martinuzzi dyttet hånda opp i ansiktet mitt en dag os sa: - Se her, jeg ble aldri så svart på fingene før da jeg jobbet med karosseriplater!?
Dette er dårlige greier sa han! masse forurensinger i stålet, mente han! Det var mer ekte saker før i tiden osv...
man kan kanskje ikke legge all skylda på moderne lakk osv? Det er noen under (underlig) som skjer her? Og det ser man ikke før de underlige er bart..
En liten oppsummering: Kanskje dette er (trolig) en god metode å stabisere stålet, da små forurensninger kan sette i gang rustprosessen?
har jo gode praktiske erfaringer her....
Men om detter er en absolutt sannhet, kan jeg ikke helt dokumentere?
Jeg tar gjerne imot kommentarar her, tips til videre pørver og evt. om synes dette er "på kanten" til hva vi skal ha på forum...
Ingen skal få lov til å drepe mine tanker, men jeg lytter til synspunkter. Jeg og andre vil gjenrne ha noen svar...
Jeg har to naboer som jobber i Veritas, så kanskje jeg skal snakke med dem og disse fenomenene, om de er fagpersoner? Vet ikke konkret hvilke jobber de har, men han ene har vurdert bilene mine fra alle vinkler og kommer med 1000 spørsmål og masse meninger.... Så han vet nok litt? Det var han ffff.f.f.. som fant en sprekk i baklysglasset på PV-en... Får prøve å glemme hans frekkhet!
Elelrs så kjenenr jeg en metalurg i Veritas, som også er bilintreesert til de grader, så hvs jeg starter sprøsmålene mine med riktig innfallsvinkel, vil ha trolig jobbbe timevis gratis med mine små prøver i sitt elektronmikrosop! Kanksje jeg skal prøve?