Da er jeg kommet litt videre og er stort sett ferdig innvendig, men har igjen lykter og annet utvendig.
Matter og papp er klart, jeg ser at matten over girkasse/mellomakseltunnell har litt dårlig passform, men den legger seg vel litt etterhvert
Så var det setene sin tur, ryggen på førersete var gåent i ryggen, rammen var knekt og var reparert med oppklippet blikkboks, skruer og Araldit. Heldigvis var det ikke brukt lapskausboks, men "ordentlig" grease boks fra Esso
Når dette var reparert og sveist var resten ganske bra, fjærer og stopning var ok. Det så ut til at passasjerseteryggen var byttet på ett eller annet tidspunkt til en mer robust konstruksjon med tykkere rør nederst mot hengslingen. Jeg tok derfor dette over til førersiden siden det antagelig blir mest brukt
Baksetet måtte justeres noe i fjæringen, men var ellers ok. Der var en tynn skumplast opp hampstopningen, men denne var helt forvitret og måtte støvsuges bort. Jeg brukte i stedet filtmatte oppå stopningen, samme type som den originale stoppen som var brukt for å fylle i de største ugjevnhetene
Da ble det ganske gjevnt sikkert omtrent som originalt.
Brettet dette rundt kanten og festet med C-ringer
Før nytt trekk brukte jeg tynnt fleecepledd for å holde alt på plass, dette var kjøpt inn for å beskytte de lakkerte delene (dører, panser o.a.) under lagring. Ble kjøpt på Nille for 40 kroner stykke. Utrolig sterkt, pustende og varer antagelig like lenge som plastflasker, ca 450 år
Det nye trekket ble stiftet på og resultatet ble veldig bra. Trekkene fra VP Autoparts har super kvalitet og passform. Ser imidlertid at jeg må løfte baksetet bittelitt i bakkant for å unngå sprekk mellom sete og rygg.
Framsetene var som sagt ganske bra i fjærer og stopning og her brukte jeg også filtmatte oppå og så "sokken" som fulgte med setetrekkene for å få det glatt nok til at trekkene tilpasser seg.
Da var innredningen klar.