Da har det skjedd litt mer i garasjen, har begynt å trene litt på lakkeringen. Har en sprøyte for grunning med 1,7 mm dyse og en for lakk med 1,3 mm dyse.
Grunningssprøyte til venstre under.
Har begynt litt forsiktig på undersiden av bagasjelokket og panseret, det viser seg at lakken er ganske lett å bruke, flyter fint og siger ikke når en har passelig på

. Utfordringen er selvfølgelig støv, det er gunstigere å lakke på vertikal flate. Under panser og bakluke har jeg ikke finslipt etter 2K grunningen, bare mattet med slipeduk, slik at der er det litt "appelsinhud" som viser gjennom lakken.
Innsiden av hanskeromslokket har også fått lakk, det ble ganske strøkent.
Så var det baksiden av dashbordet, her var det en annen farge i utgangspunktet, en lysere blå. Ser at den samme fargen var brukt i bagasjerommet og andre steder som ikke synes. Dette var en matt/halvblank lakk og det var mange renninger både her og der.
Har også lakket om igjen invendig på sidene bak her ble det ikke helt bra første gangen, men det hadde også med at jeg blandet lakken feil. Den skulle har forhold 2:1, mens jeg blandet 4:1 som for grunningen. Med 2:1 og 30% tynner er den veldig grei å sprøyte.
Så plutselig at det var et felt over frontvinduet som også hadde synlig lakk, slik at da ble det også slipt og lakket.
Her var det gunstig å ha bilen opp ned mens jeg holdt på.
Ellers har jeg gjort litt mer på varmeapparatet siden dette er noe av det første som skal installeres inni bilen før dashbordet blant annet. Her var gummien på spjeldet skadet slik at jeg kjøpte en plate med 2 mm gummi hos Biltema og skar den til slik som den gamle. Den gamle var litt tynnere, ca 1,7 mm, men det gikk fint å utvide spjeldet litt slit at den nye fikk plass.
Ny gummi på plass, selve spjeldet skal få litt lakk før det blir endelig montert.
Videre framdrift nå blir å lage "lakkboks" og få sprøytet selve karosseriet. Har sprøytet flere lag med sprøytesparkel og finslipt tilslutt slik at den skal være stort sett klar. Men jeg tar nok et par runder til med fingertuppene for å kjenne etter ugjevnheter før sprøyting.
Skjermene og fronstykke + utsiden av panser og bakluke venter jeg litt med slik at jeg ikke trenger å være veldig forsiktig for ikke å få riper i lakken.
Volvo PV 1959, B16A, ch. nr. 234527, Volvo P1800, 1964, ch. nr. 11048