Slange mellom termostathus og vannpumpe

Tråder som omhandler motor og kjøle/drivstoffsystemer, samt justering/tuning
445

Re: Slange mellom termostathus og vannpumpe

Post by 445 »

"Bruk en spikerdor eller et skrujern i rørstussen for å presse ned huset, da går det greit å sentrere hullene."
scannedfile20120416_0632493.JPG
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
445

Post by 445 »

En stor takk til medlemmet som tok seg jobben med å ta bilder og sende meg i posten sammen med beskrivelse av jobben.
Jeg er lei for at jeg ikke fikk lagt dette ut tidligere, men nå er det i alle fall gjort.

Han skriver avslutningsvis følgende:
"Hvis dere finner noen som har 4 mm.gummiplate eller riktig pakning i assortementet sitt håper jeg på et tips."

Håper noen kan hjelpe her.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Torbo2

Post by Torbo2 »

Noen ganger kan man bli "ramponert", imponert, heter det visst!
Dette må da være en proffløsning! Trolig bedre enn originalt?
Vann har en god egenskap til å gå sine egne veier og lekke, noen ganger der man ikke skulle tro det kunne lekke.
Delene oppfinneren har beskrevet burde gå inn i delekatalogen til Jørgenrud, etter min mening!
Ansgar445

Post by Ansgar445 »

Ser ut til at jeg også må bytte denne slangen. Jeg satser på å kjøpe en slange fra Jørgenrud. Har planer om å bytte ut alt av pakninger i "området" samtidig. Pakning mellom termostathus og motor + pakning termostat. Fant ikke pakningen mellom termostathus og motor på CVI Automotive sine sider.
slange vannpumpe RED.jpg
slange vannpumpe RED.jpg (89.89 KiB) Viewed 5205 times
Volvo 445 Skåpvagn 1957
Torbo2

Post by Torbo2 »

Bra å for ordnet her. Det er sjanse for flere funn her om du bruker gode briller og godt lys. Det ser sikkert fort hva som må gjøres, men dette er såpass viktig og vanlig, det lønner seg å være nøye. Til og med slangestussen til varmeapparatslangen kan by på utfrodringer, som man ikke skulle tro var mulig?
Så får vi kanskje sett bilder av prosessen?

En annen ting er at den øverste slangestussen mot radiatoren kan sitte i "klemma", noe skjevt. Har sett det på to biler på to år, så her brukte jeg Amazonmotorfeste, som er litt tykkere, på høyre siden av motoren. Da kom slangen og motoren rett...
Hvorfor det var slik har jeg ikke sjekket ut 100 prosent...
Om dette er utbredt vet jeg ikke, men det var bare noe jeg kom på, så da er det en løsning...
Post Reply