Da er bakaksling og fjøring kommet på verkstedbenken. Har demontert bremser og bladfjører. Bremseband totalt utslitt, ene trommelen var sprukket, den andre virker å være i grei stand men bytter nok begge.
Bladfjørene var også godt slitt. Litt usikker på hvor mye slitasje man kan godta. Mest kritisk er det vel med de lengste som sørger for akslingens innfesting til rammen. Her er det ganske store søkk i stålet, lysåpning på 2 - 3 mm. Usikker på hvor mye man kan godta, men tror jeg bytter de for sikkerhets skyld.
Duett 210, Skapvogn. 67mod.
Dette er ikke noe videnskapelig utførelse. Først steamet jeg det hele med varmtvannsvasker. Det var endel grov skitt, fett og dritt som er greit å bli kvitt før sandblåsing.
Så er jeg er i den heldige situasjon at jeg har en suveren bror som har tapt sitt hjerte i Ford escort, mk I og II. Han så det hensiktsmessig å anskaffe sandblåseutstyr å da drøpper det litt på meg også.
Helt enkelt utstyr kjøpt hos Torshov. En stor beholder for sand, tilkobling av luft i topp og bunn, en slange med kjeramisk spiss. Fungerer meget bra, men må ikke bruke for grov sand.
Skal man få drag på sandblåsingen så er kravet til nok luft ufravikelig. Ikke sikker på størrelsen på kompressoren, men den leverer mere enn blåseren tar unna.
Grunning er enkelt og greit kjøpt på Torshov det også. Sprayboks. Husker ikke navnet på den, men de lovet at den kommuniserer med all kjent lakk.
Så er jeg er i den heldige situasjon at jeg har en suveren bror som har tapt sitt hjerte i Ford escort, mk I og II. Han så det hensiktsmessig å anskaffe sandblåseutstyr å da drøpper det litt på meg også.
Helt enkelt utstyr kjøpt hos Torshov. En stor beholder for sand, tilkobling av luft i topp og bunn, en slange med kjeramisk spiss. Fungerer meget bra, men må ikke bruke for grov sand.
Skal man få drag på sandblåsingen så er kravet til nok luft ufravikelig. Ikke sikker på størrelsen på kompressoren, men den leverer mere enn blåseren tar unna.
Grunning er enkelt og greit kjøpt på Torshov det også. Sprayboks. Husker ikke navnet på den, men de lovet at den kommuniserer med all kjent lakk.
Re: Duett 210, Skapvogn. 67mod.
Nå er det lenge siden vi har hørt noe om denne bilen.
Er det fortsatt prosjekt, eller er du ute og ruller?
Er det fortsatt prosjekt, eller er du ute og ruller?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen